Connect with us

Hirdetés

technokrata

A mobilalkalmazások tükrözik a személyiséget

Kütyük

A mobilalkalmazások tükrözik a személyiséget

Az vagy, amit telepítesz.

A Nokia Ovi Áruház kínálatában jelenleg több mint 30 000 letölthető tartalom (alkalmazás, játék, csengőhang, podcast stb.) található, ami napi szinten több mint 4 millió letöltést generál világszerte, jelentette be nemrég a Nokia. Arról ugyan nincs hír, hogy mi lesz ezekkel az alkalmazásokkal, miután Windows Phone 7-re áll át a vállalat, de az kiderült a finnek legfrissebb tanulmányából, hogy az okostelefon tulajdonosok 55 százaléka úgy véli: az alkalmazások megkönnyítik az életüket akár otthon (33%), utazás közben (19%) vagy a munkahelyükön (13%).

A Nokia a Cornell Egyetemmel együttműködve 5 200 okostelefon használót kérdezett meg a világ 10 országában (Brazíliában, Kínában, Németországban, Indiában, Olaszországban, Szingapúrban, Dél-Afrikában, Spanyolországban, Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban). A kutatás célja az volt, hogy minél alaposabb ismeretekre tegyenek szert arról, hogy az okostelefon használat hogyan tükrözi az ember személyiségét. A kutatás során hat felhasználói típust, „appitype-ot” határoztak meg, és rámutattak arra is, hogy az alkalmazások nem csak a személyiségre utalnak, hanem a nemzeti hovatartozásra is.

A brazilok 42 százaléka például zenei alkalmazásokat tölt le, (csengőhangokat, zenei magazinokat vagy zenefelismerő alkalmazást); a németek az olyan funkcionális alkalmazásokért rajonganak, mint az ébresztőóra vagy az elemlámpa, míg az indiaiak inkább az üzleti alkalmazásokat részesítik előnyben, az e-mailezést vagy akár a napi kiadásaikat elemző programokat. Bárki megtudhatja saját „appitype”-ját, ha megválaszolja az ezen az oldalon található kérdéseket.

Az Ovi Áruház februári adatai alapján úgy tűnik a magyar felhasználók is a funkcionális alkalmazásokat részesítik előnyben. A legtöbbször letöltött alkalmazások között olyan praktikus okosságok szerepelnek, mint a Nokia Battery Monitor, amellyel optimalizálható a készülék energiafogyasztása, vagy a FingerPrint, amely ujjlenyomat-olvasót szimulálva oldja fel a készülék billentyűzárát, a Shazam zenefelismerő, illetve a régóta népszerű Sports Tracker alkalmazás.

A magyarországi felhasználók körében a hazai tartalmak is rendkívül népszerűek. Februárban a legtöbbet letöltött alkalmazások a Hír24, az Origo, az AXN webTV, az Iwiw és a Vatera mobilalkalmazása voltak. A magyar alkalmazások köre folyamatosan bővül, a felhasználók ezeket az interneten a store.ovi.com címről, mobilról pedig az Ovi Áruház alkalmazás elindításával érhetik el.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés