Connect with us

technokrata

Kütyük

KO a tévének

Többségünk már nem televízión keresztül szívja magába az információt.

laptop elott ulo japan lanyAz Internet információközlő szerepe ugyan arányait tekintve némileg hangsúlyt vesztett a 90-es évekhez képest – hiszen akkor még nem léteztek olyan szabadidős tevékenységet kínáló lehetőségek, mint online játéktermek, csevegőszobák stb. -, ám ezzel párhuzamosan megnyerte magának a széles tömegeket. Ennek egyenes következménye lett, hogy mind többen és többen az online információkat kezdték elsődleges hírforrásként használni, a televízió pedig ezzel párhuzamosan háttérbe szorult.

Ezt a jelenséget támasztják alá a Pew Research Center számai is. A piackutató cég által nemrég elkészített tanulmány megállapította, hogy a 18-29 év közötti amerikai fiataloknál már bőven az Internet vezet: 65 százalékuk elsősorban itt tájékozódik a nagyvilág eseményeiről (2007-ben még csak 34 százalék volt arányuk). A tévé-hívők tábora természetesen ellentétes utat járt be: míg 2007-ben a megkérdezettek 68 százaléka állította, hogy főként televízió révén informálódik, a mostani felmérésben már csak 52 százalék volt részarányuk (némi átfedés értelemszerűen adódik a két csoport között).

Megfigyelhető a trend kibontakozása az idősebb korosztályokban is. A 30-59 év közöttiek Internet-függősége szintén emelkedett, 32-ről 48 százalékra, miközben 71-ről 63 százalékra csökkent a tévénézés rajongóinak száma. 60 éves kor felett már nem jellemző az Internet viharos térhódítása: egyes korcsoportokban ugyan szépen araszol felfelé az online hírfogyasztók száma, de ez a változás nem olyan robbanásszerű, mint a fiatalabbak esetén.

Nem meglepő, hogy a változás egybeesik a modern, személyre szabott hírfolyamok népszerűvé válásával. Szemben a televízióban látható hírműsorokkal, az Interneten az emberek inkább maguk választják ki, milyen információk érdeklik őket. Többek között eldöntik, kit akarnak ismerősnek látni Facebookon/Twitteren, és figyelemmel követni aktivitásukat. 2007-ben még „csak” 5000 üzenet keletkezett utóbbi hálózatában, ám 2010-ben már naponta átlagosan 90 millió twitter-üzenet indult útnak az online világban. Hasonló fejlődésen ment át a Facebook is: 2007-ben még „csupán” 30 millió felhasználó regisztrálta magát, ám a tavalyi évben sikerült meghaladni a félmilliárdos felhasználói számot is.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek