Connect with us

technokrata

A Google visszavág

Kütyük

A Google visszavág

Rekordgyors válasz a Facebook e-mailszolgáltatására.

Hétfőn írtunk a Facebook üzenetküldéssel kapcsolatos változtatásaira, melyekkel direktbe „nekiment” a Google-nek (további részletek itt). Nem kellett hozzá sok idő, hogy utóbbi „visszacsapjon”: ott igyekszik ütni a közösségi hálózat üzemeltetőjét, ahol annak a legjobban fáj. Amint arról mi is beszámoltunk, a geolokációra alapuló szolgáltatások tekintetében még a Facebook is nagyon új szereplőnek számít Places lehetőségével (jelenleg a Foursquare és a Gowalla számít „menőnek” e téren) – és most ezen a piacon próbálja kikaparni magának a gesztenyét a Google is.

Az amerikai keresővállalat lerántotta a leplet Hotpot szolgáltatásáról, mely a fentiek által megkezdett ösvényen igyekszik népszerűségre szert tenni. Tulajdonképpen a Google Places továbbfejlesztéséről van szó, melynek értékelési adatait és felhasználói véleményeit összegzi egy személyre szabottabb közösségi élménnyel. A Hotpot arra bíztatja a(z egyelőre csak amerikai) felhasználókat, hogy közvetlenül Google profiljaikból értékeljék és véleményezzék az üzleti szolgáltatásokat, éttermeket, boltokat.

Google hotpot

Ideje elérni mindenkit
Elsősorban azért lehet sikeres a Hotpot, mert nem a technika iránt érdeklődő, ronda angol kifejezéssel élve early adoptereket célozza meg, hanem az átlaginternetezőt, akinek van valamilyen mobil kommunikációs készülék a birtokában, és használja is azt. Ez mind vizuálisan, mind funkcionalitás tekintetében látszik rajta; példának okáért anélkül kínál információt egy adott helyről, hogy elárasztaná adattal az érdeklődőt. Olyan infókat, mint a telefonszám vagy a webcím, nem is tol a felhasználó arcába, amíg az el nem döntötte, hogy egyáltalán akar-e többet tudni a kiszemelt egységről.

Egyfajta tudathasadásos utat választott a Google a felhasználói nevek kezelésének. Felismerve, hogy nem mindenki szeretne közvetlenül saját profiljával kommentálni a szolgáltatásban, lehetőséget kínál egy Hotpot profilnév választására. Ez abban a tekintetben mindenképpen különálló a Google profiltól, hogy csak az ismerősök láthatják, a Hotpot nicknév kit takar „valójában” (azaz melyik Google account tartozik hozzá), az ismeretlen felhasználók nem.

Természetesen sokat számít a rendszerben, hogy barátaink, ismerőseink mely helyeket tartották interaktivitásra érdemesnek, így az ő értékelésük és véleményük hangsúlyosan jelenik meg a Hotpot használata közben; illetve ezekre alapuló ajánlatokkal próbálja a hálózat előmozdítani a szolgáltatás használatát. Ha rákeresünk például egy sushi bárra, akkor a találati listában kiszűrhetjük azokat a helyeket, amiket még nem értékeltünk, de akár azokat is kiválaszthatjuk, amiket ismerőseink tartottak fontosnak minősíteni.

Talán mondani sem kell, hogy a Hotpot már a kezdet kezdetén Android integrációval érkezik, vagyis a Google fejlesztette operációs rendszerű okostelefonokon azonnal használható. Ezzel, és a korai indulással a vállalat a hirdetők kedvében is jár, akiket egyébként is arra bíztat, próbálják ki a rendszert, legyenek a Hotpot ügyfelei. Kíváncsian várjuk, itthon végül melyik szolgáltatás lesz a nyerő.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek