Connect with us

technokrata

Mi a helyzet a Facebook telefonnal?

Kütyük

Mi a helyzet a Facebook telefonnal?

Kiderült, lesz-e sajátmárkás mobilja a közösségi hálózatnak.

Mark-Zuckenberg-facebookSzeptember végén írtunk arról a híresztelésről, miszerint a Facebook saját mobiltelefonnal jelenne meg a piacon. Habár volt ráció az elképzelésben, a héten Mark Zuckerberg hivatalosan is bejelentette, hogy nem lesz Facebook-márkás telefon a piacon.

Ez persze nem jelenti azt, hogy ne foglalkoznának a mobilos felhasználókkal, sőt, igazán csak most lendül bele a közösségi hálózat a piac kiaknázásába. Zuckerberg beszámolója szerint már nagyjából 200 millióan használják a Facebook mobilalkalmazásait, ami szép arány, az 500 milliós felhasználói tábor ismeretében. Ráadásul a mobiltelefonok száma jóval dinamikusabban növekszik, mint a számítógép-használóké, hiszen előbbit könnyebb használni és olcsóbb, egyszerűbb hozzájutni, még elmaradottabb területeken is.

Visszatérve a közösségi hálózathoz: Zuckerberg és csapata jelenleg azon ügyködik, hogy felfuttassa Places szolgáltatását. A fizikai elhelyezkedést figyelembevevő (azaz geolokáció alapú) lehetőség ezzel olyan, viszonylag új, de gyorsan népszerűvé vált szolgáltatásoknak támaszt komoly konkurenciát, mint a Gowalla vagy a Foursquare (ezekről bővebben itt). Utóbbiak számára legfőbb gondot az fogja jelenteni, hogy közel sem bírnak akkora felhasználói táborral, mint a Facebook, mely már pusztán ezen az alapon is úthengerként darálhatja be a kisebbeket. Különösen a most bejelentett egyszerű log-in fejlesztés élessé válását követően: ha a felhasználó telefonján keresztül belépett Facebook azonosítójával, akkor az egyes szórakoztató, szolgáltató létesítményekbe való bejelentkezés alig pár mozdulat lesz.

Facebook Places

Az egészből természetesen pénzt is szeretne látni a vállalat, így a Places-ben megnyílik a lehetőség a szolgáltató cégek reklámjainak megjelenítésére (egyelőre csak az USA-ban). Árengedménnyel vásárolhat, olcsóbban ehet, kedvezményesen nézhet filmet – hogy csak néhány példát említsünk – az, aki „bejelentkezik” az adott helyen. Ezzel ugyanis kvázi népszerűsíti ismerősei körében a szolgáltatást. Látván, hogy egy elég kis eséllyel megnyerhető LCD tévéért hogyan spammelik tele a facebookozók ismerőseiket, szinte biztos, hogy ez a fajta reklámozási módszer is gyorsan el fog terjedni.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek