Connect with us

Hirdetés

technokrata

Hogyan találjunk állást a Youtube-on?

Kütyük

Hogyan találjunk állást a Youtube-on?

Rendhagyó álláskeresés egy rendhagyó korszakban.

Nem maradt eredmény nélkül a sok tehetségkutató verseny; a webnemzedék számára már nem is tűnik olyan eszement ötletnek a Youtube-on állást keresni. No persze nem arról van szó, hogy valaki feltölti életrajzát a videomegosztó szolgáltatás oldalára – ennél sokkal kreatívabbnak kell lenni a sikerhez. Most a Mashable jóvoltából megmutatjuk, hogyan csinálják ezt az amerikaiak.

1. Reklámozd magad!
A Youtube mindenki előtt nyitva áll (amíg nem oszt meg valamilyen, a szabályzatba ütköző tartalmat), és hatalmas a nézettsége. Persze igazán sokak által kedvelt videót nehéz létrehozni, de nem is feltétlenül ez a cél. Elég, ha „láthatóak” vagyunk a szolgáltatáson, állítja az ingatlanügynök-képzéssel foglalkozó Tom Ferry. A férfi két és fél éve vágott bele a videomegosztó lehetőségeinek aktív kihasználásába. Heti egy-két video megosztásával széles körű – természetesen a téma iránt érdeklődő – követőtáborra tett szert, és nem egy konzultációs feladat is ennek következtében „találta meg”. Ferry sikerének titkát a következetes munkában, a hasznos információk átadásában és a megfelelő címkézésben látja – így azok is nagy valószínűséggel ráakadnak, akik eredetileg nem őt és szolgáltatását keresték.

2. Töltsd fel és reménykedj!
Az előzőnél esetlegesebbnek tűnik ez a lehetőség, de nem szabad lebecsülni: az egyik ilyen – fiatalok körében – legismertebb Youtube-felfedezett Justin Bieber. Ő nem tett egyebet, mint éneklés közben videofelvételeket készített magáról, amiket aztán nyilvánossá tett a videomegosztó szolgáltatáson. Hamarosan többszázezresre nőtt népszerűségével együtt jött az érdeklődés a zeneipar részéről is, menedzsere is a Youtube révén vette fel vele a kapcsolatot, mielőtt bemutatta volna Ushernek.

Csak egy példa Bieber esete – bár nyilvánvalóan segítette sikerét énektudása és kisfiús kinézete, nem csak tinédzser sztárok számára áll nyitva ez a lehetőség. Bárki létrehozhat egy csatornát a videomegosztó szolgáltatáson, melyen keresztül videosorozatokat készíthet bármiről, amiről úgy érzi, hogy tehetséges benne. Legyen az kerítésjavítás, vonatok filmezése és kommentálása – a lényeg, hogy ne csupán magát a műveletet mutassuk be, hanem az elkészített kisfilmekben legyen hozzáadott érték, valami, amitől egyénivé válik.

3. Építsd fel!
Akkor is segíthet álláshoz jutni a Youtube, ha a feltöltött tartalomban maga a készítő nem is látszik. Feross Aboukhadijeh közelmúltban történt esete ékes példát szolgáltat erre: a Stanfordon tanuló diák fogadásból készítette el a Youtube Instantot, a szolgáltatáson való keresést könnyítő funkciót. A Google Instant által adott ötletet rekordgyorsan öntötte használható formába, és ezzel Chad Hurley, a Youtube vezérigazgatójának elismerését is kivívta. Hurley állást ajánlott az arab származású diáknak, akinek jelenleg az a legnagyobb problémája, hogyan egyeztesse össze a videomegosztó szolgáltatásnál végzett munkáját stanfordi diplomájának megszerzésére irányuló erőfeszítéseivel.

Persze többségünk nem képes egy jól működő web2-es szolgáltatást rövid idő alatt összedobni, de jelen esetben sem a konkrét történet a lényeg. Kreativitással gyorsan lehet értékeset alkotni, ha az ember hajlandó új dolgokat megtanulni, legyen szó akár programozásról, designról vagy bármilyen más alkotómunkáról. Új logó a Twitternek vagy hasznos Facebook kezelőfelület-kiegészítő – szinte mindegy, csak tegyük mások számára is megtekinthetővé. Sosem lehet tudni, hogy ki figyel fel a munkánkra. 

4. Legyél kreatív!
Amikor a 23 éves Brian Freedman belebotlott a felsőoktatásban tanulókat pénzügyi tanácsokkal ellátó iGrad hirdetésébe, melyben pénzügyi témájú cikkek írására buzdították a jelentkezőket, csak egy rövid megjegyzést küldött a cégnek, melyhez egy általa készített klipet mellékelt. Mintavideójában azt mutatta be, hogyan lehet borítékok segítségével költségvetést tervezni; és ez az ötlet annyira tetszett az iGradnek, hogy azonnal állást ajánlottak számára.

Freedman szívesebben beszélt a kamerának, mintsem hogy önéletrajzot és motivációs levelet írjon. A Youtube révén nem csak gazdasági érzékét csillogathatta meg, hanem lehetőséget kapott képernyőre való személyiségének kibontakoztatására is. Ezzel a húzással pedig azonnal az állásért versengők előtt landolt a munkaadó előtt. „Egy videó készítése és megosztása sokkal hatékonyabb, mint egy önéletrajz [elküldése]. Alapjában mutatja meg, mire vagy képes.” – állítja Freedman, aki kilenc videó után otthagyta az iGradet, és saját csatornáján ad kapcsolati tanácsokat. Talán említeni sem kell, hogy az iGradhez képest jóval nagyobb érdeklődést és rajongói tábort tudhat magáénak.

5. Vegyél részt online vetélkedőkön!
Manapság egyáltalán nem szokatlan az Egyesült Államokban, hogy egy vállalat videoverseny-felhívást tesz közzé a Youtube-on, magához csalogatva a potenciális pályázókat. Ez a fajta megnyilvánulás annyira népszerű a videomegosztó szolgáltatáson, hogy egy egész oldalt szenteltek neki, a rövidfilmektől kezdve a társadalmi erőfeszítéseket bemutató klipekig. Átböngészve őket nem kizárt, hogy éppen olyan lehetőségre akadjunk, amelyben jók vagyunk, hangzik a Mashable utolsó tanácsa.

A fenti gondolatok ugyan elsősorban az amerikaiak tapasztalatait figyelembe véve születtek, de ettől még itt Európában is hasznos információt hordoznak. Nem a csúcstechnika számít, kár nagyértékű kamerába és felszerelésbe beruházni, sokkal inkább a kreativitás, a kitartás és a tenni akarás segíthet hozzá a következő álláshoz. Vagy legalább ahhoz, hogy hasonló érdeklődésű emberekkel találkozzunk, és így építsünk kapcsolati tőkét.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés