Connect with us

technokrata

A vállalatok üzleti vezetői nem bit/secundumban gondolkodnak

Kütyük

A vállalatok üzleti vezetői nem bit/secundumban gondolkodnak

Interjú Zsembery Györggyel, az Invitel üzleti működéséért felelős vezérigazgató-helyettesével.

Hogyan látja az első félév után az infokommunikációs piacot az Invitel?

Az elmúlt félévben a vállalatok részéről jelentősen nőtt az érdeklődés az Invitel bérelhető informatikai megoldásai iránt. Elképzelhető, hogy a gazdasági válság is hatással van erre, hiszen a visszaesés minden céget átszervezésre, költségcsökkentésre és hatékonyabb működésre kényszerített. Mi pedig ebben tudunk segíteni. 2009 végét és a jelenlegi helyzetet összehasonlítva mondhatjuk, közel megduplázódott az adatközponti, főleg az Invitel DataCenterhez kapcsolódó ajánlatkérések száma. A nagy érdeklődés a szerverhoszting-szolgáltatások értékesítéséből származó árbevételünkben is megmutatkozik, amely 2010 januárjához képest közel 80%-kal nőtt a második negyedévben.

Tekinthető ez egyfajta trendnek a céges informatikában?

Mi azt látjuk, hogy igen, a világ a bérelhető informatikai megoldások felé tart. Európában már a cégek 30%-a szervezi ki részben vagy teljes egészében az informatikai rendszerét és néhány éven belül ez az arány el fogja érni az 50-60%-ot. Mindezt pedig a racionális gazdálkodás motiválja, az IT-kiszervezéssel, például a virtualizációval sokat lehet spórolni, biztonságosabbá és hatékonyabbá tehető a cég számítógép-hálózata és tervezhetőbbé válnak a költségek. Előbb-utóbb a magyar cégeknek is dönteniük kell: lemaradnak, vagy felzárkóznak a világhoz. Már látszik, hogy elindult valami, de ebben a tekintetben még mindig kevesen tartunk lépést Európával.

Mi az Invitel szerepe a magyar szerverhosztingpiac “felpezsdítésében”?

Az Invitel szerint hosszú távon minden vállalat és végső soron az ország versenyképessége is múlik azon, hogy az informatikában felvesszük-e a tempót a világgal. Azonban azt látjuk, hogy a hazai vállalatvezetők – és itt elsősorban a gazdasági, üzleti, pénzügyi döntéshozókról beszélek – még nem ismerik eléggé a lehetőségeiket, kevesebbet tudnak például a szerverbérletről vagy a virtualizációról. Ennek talán az is lehet az oka, hogy a piac, a szakma nem képes az üzleti vezetők “nyelvén” elmondani mindezt. Ők nem bit/secundumban, rack alapú szerverelhelyezésben, vagy IT-outsourcingban gondolkodnak. Az ő nyelvük a versenyképesség, a költségcsökkentés, a hatékonyság, a biztonságosabb és tervezhetőbb működés vagy a nagyobb profit. És amit mi kínálunk, pontosan erről szól.

Hogyan tudja katalizálni, illetve edukálni a piacot az Invitel? Milyen háttere van mindehhez?

Elsősorban úgy, hogy sokszor és sok helyen elmondjuk, miért érdemes egy adatközpontban és nem az irodában, telephelyen tárolni vagy megvásárolni a drága szervereket. Miért éri meg fix havidíjas konstrukcióra váltani, bérelni vagy virtualizálni a szervereket, ahelyett, hogy több százezer, vagy több millió forintot költene a vállalat saját szerverre. És a beruházási költség csak egy része mindennek, hiszen az eszközöket rendszeresen gondozni, karbantartani, hűteni és őrizni kell. Lényegében ez nem más, mint egy szerver-előfizetés. Ma már vannak olyan professzionális adatközpontok, mint például az Invitel DataCenter is, ahol rendkívül biztonságos körülmények között előfizethetőek, bérelhetőek a legmodernebb szerverek.

Milyen cégeknek érheti meg “szerver-előfizetésben” gondolkodni?

Bármekkora is a vállalat, érdemes szerver-előfizetésről beszélni. A szerver-előfizetés olcsóbb, hiszen nem kell több százezres vagy milliós gépeket vásárolni, havidíjas konstrukcióban béreljük azokat és eltűnnek a rejtett költségek is (elektromosáram-költség, szerverszoba hűtése, élőmunka stb.), amelyekkel sokszor nem kalkulálnak a cégek. Kényelmesebb, mert nem az ügyfél “vállát nyomja”, hogy a szerver mindig tökéletesen működjön, ne álljon le, vagy ne következzen be áramszünetből adódó incidens. Biztonságosabb, hiszen professzionális környezetben az Invitel szakemberei 24 órán keresztül csak arra figyelnek, hogy ügyfeleink szerverei problémamentesen működjenek. Egy versenyképes cég életében mindenképpen a szerver-előfizetés a jövő.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek