Connect with us

Hirdetés

technokrata

Még mindig csekély a bizalom

Kütyük

Még mindig csekély a bizalom

Az utánvétes, futáros fizetés arányaiban most is csaknem ugyanakkora, mint 2006-ban volt – mondta Szabó Zsanett, az e-kereskedelmi üzleti szakportál, a digibiz.hu főszerkesztője.

2008 óta érezzük, hogy nő felhasználóinkban a hajlandóság az online-szolgáltatásainkért való fizetésre. Korábban ugyanis nemcsak a felhasználók, hanem a netes fizetésre szakosodott PayPal bizalmatlansága is visszatartotta az online fizetés terjedését – mondta a Napinak Tihor Miklós, az egyik legnépszerűbb magyar online-játékot, a Végzetúr.hu-t fejlesztő Beholder Kft. ügyvezetője.
 

Szabó elmondta, hogy a közelmúltban az e-kereskedelem magyarországi eredményeit, tapasztalatait vizsgáló konferencián az is elhangzott, hogy 2010 áprilisában 2700 kosaras rendszerben értékesítő e-bolt működött hazánkban. Egészen másképp fejlődik a fizikai áruk online értékesítése, mint az immateriális cikkeké, szolgáltatásoké – mondta a Napinak Kis Ervin Egon, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK.org) egyesület elnöke, e-commerce-tanácsadó. A fizikai áruk esetében a fizetések csak nagyon alacsony arányban, nagyjából hat százalékban történnek online módon: ebből három százalék az online bankkártyás fizetés, két százalék az előre utalás és további egy százalék az egyéb (például PayPal). A leggyakoribb fizetési mód tehát itt is még mindig az átvételkor történő készpénzfizetés. Kis szerint előrébb lehetne tartani, ha a bankok és a kereskedők világosan kommunikálnák az online fizetés előnyeit és a vásárlók érdekeit védő szabályokat. Fontos például, hogy ez az egyetlen fizetési mód, ahol a kártyatulajdonos, ha nem kapta meg a terméket vagy a szolgáltatást vagy esetleg visszaélnek az adataival, akkor 30 napon belül indoklási kényszer nélkül visszavonhatja a tranzakciót, és a pénzintézet visszautalja a vásárlás összegét a számlára. Ezt követően a bank és a kereskedő dolga a helyzet tisztázása – magyarázta Kis.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés