Connect with us

technokrata

Idén még olcsóbb internetezni

Kütyük

Idén még olcsóbb internetezni

Az idei második negyedévben a magyarországi internetpiac bővülése folytatódott: több a szolgáltató és az előfizető egyaránt – derül ki a KSH tegnapi adataiból.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság gyorsjelentése szerint 2010 júliusában lassan, de folytatódott a kábelmodemes szélessávú internet-előfizetések számának növekedése, így a vezetékes szélessávon már 1,828 millióan vannak. A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma júliusban 800 ezer maradt.
 

A szolgáltatók száma ugyanis 403-ra nőtt, ez tizennyolccal több az egy évvel korábbinál. A növekvő létszám ellenére a piac koncentrált, a tizenhat legnagyobb cég tudhatja ugyanis magáénak az előfizetések kilenctizedét. Az internet-előfizetések száma 2010. június végén jócskán megközelítette a hárommilliót (2,979 millió), ez 23 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi.

A KSH szerint az internetpiac fejlődése – az egyre korszerűbb technológiák térnyerése mellett – a szolgáltatók közti élesedő versenynek is köszönhető. A vezeték nélküli szegmens egy év alatt 55 százalékkal bővült, így az előfizetők száma június végén már meghaladta az 1,14 milliót. A nagymértékű változás alapvetően az egyre inkább megfizethető mobilinternetnek köszönhető, e szolgáltatási területen a növekedés 63 százalék volt. Így ma már az összes internet-előfizetés több mint harmada a mobil kategóriába tartozik, e szegmens aránya egy év alatt 9 százalékponttal növekedett. A vezetékes internet két legjelentősebb típusa közül éves viszonylatban a kábelhálózatos előfizetések száma 11 százalékkal gyarapodott, az xDSL-előfizetéseké viszont kismértékben csökkent (-2 százalék). A szélessávú (kábeltévés és xDSL-es) netes előfizetések száma egy év alatt 4 százalékkal gyarapodott. Egyelőre nem képvisel nagy súlyt, de éves szinten 75 százalékkal bővült az egyéb – például a LAN (optikai) internetet, bérelt vonalat is magában foglaló – kategória előfizetéseinek száma. A KSH összesítése szerint a negyedévben a vállalkozásoknak 33,7 milliárd forint nettó árbevétele származott internetszolgáltatásokból, ami az előfizetői akciók (például ingyenes hónapok) és a díjak mérséklődése miatt folyó áron 5,6 százalékkal kevesebb volt az egy évvel korábbinál, míg az év első három hónapjában 4,3 százalék volt a zsugorodás.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek