Connect with us

technokrata

Az IPTV a jövő

Kütyük

Az IPTV a jövő

Az IP-alapú televíziózás és a fogyasztásalapú tartalomszolgáltatások elterjedésével a médiafogyasztás egyre inkább a nem lineáris megoldások irányába mozdul el.

A szolgáltató anyavállalata, a Deutsche Telekom szeptember elején indította el háromdimenziós filmeket kínáló videotékáját a T-Home németországi iptv-előfizetői számára. A szolgáltatás magyarországi bevezetését firtató kérdésünkre a Magyar Telekomnál egyelőre csak annyit árultak el, hogy bár folyamatosan vizsgálják a technikai újdonságok piacra vitelének lehetőségét, az alacsony kereslet miatt a közeli jövőben még nem tervezik a 3D-s videotéka bevezetését Magyarországon.
 

Néhány éven belül az interaktív tévézés teljesen átveszi a lineáris tévézés helyét – állították a T-Home sajtóosztályán. A társaság jelenleg mintegy százezer iptv-előfizetőt szolgál ki országszerte, az internetalapú tévészolgáltatás kínálatában nagyjából száz sd-csatorna mellett hat hd felbontású adó érhető el. A Magyar Telekom nagykereskedelmi konstrukcióban is értékesíti iptv-szolgáltatását, amely jelenleg kilenc partnernél – köztük a Drávanetnél, az Enternetnél, az Externetnél, a GTS-Datanetnél és Interware-nél – saját márkás termékként érhető el.

Dinamikusan bővül az Invitel iptv-platformon kiszolgált, jelenleg 20 ezer fős tévé-előfizetőinek köre – tudtuk meg Fejes Tibortól, az alternatív szolgáltató lakossági üzletág-igazgatójától. A társaságnál a nemzetközi trendek alapján úgy vélik: az iptv lesz a “jövő televíziója”. Az InviTV előfizetői számára a társaság fogyasztásalapú online-videotékája (video on demand – vod) is elérhető, amelyet a kizárólag internet-előfizetéssel rendelkező ügyfelek egyelőre nem vehetnek igénybe. A kínálatban jelenleg több mint háromszáz film szerepel, de Fejes szerint a portfólió folyamatosan bővül, a tapasztalatok szerint pedig minden tizedik iptv-előfizető használja is a szolgáltatást.

A T-csoport vod-szolgáltatása keretében mintegy 1,2 ezer filmet kínál az iptv-platformon televíziózó felhasználóknak. Bár az elmúlt évben felgyorsult a szolgáltatás terjedési üteme, az igazi áttörés az elérhető tartalomkínálattól függ – szögezték le a szolgáltatónál. A nem lineáris médiafogyasztás iránti igényre válaszolva a társaság különböző tematikájú minicsomagokat kínál ügyfeleinek, akik bármikor megrendelhetik, illetve le is mondhatják ezeket. Az Invitel rövid távú tervei között számos, a hozzáférés-szolgáltatást kiegészítő extra online-ajánlat bevezetése szerepel. A technológia már a felhasználó és a szolgáltató közötti interaktív kommunikációt is lehetővé teszi, de a felhasználók akár egymás között is kommunikálhatnak. Az Invitel így már a közeljövőben tervezi online-játékok, webshop, időjárási információs szolgáltatás, chat-, illetve egyéb közösségi médiaszolgáltatások piaci bevezetését.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek