Connect with us

technokrata

Még nyögi a válságot a Telenor

Kütyük

Még nyögi a válságot a Telenor

Nem lábalt ki egyelőre a recesszióból a Telenor.

Az év hatodik hónapjában az egy évvel korábbi 636 ezer és a májusi egymillióról 1,37 millióra nőtt Magyarországon a mobilinternet-előfizetések száma, míg az aktív, vagyis a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő ügyfelek száma júniusban – a május végi 786 ezerről – 798 ezerre emelkedett. Ez egy évvel korábban 507 ezer volt – közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).
 

Az árbevétel 41,4 milliárd forint volt, azaz 3,1 milliárd forinttal maradt el 2010 második negyedévében az egy évvel korábbi értékhez képest, ami – a mobiltávközlési cég szerint – főként a hívásvégződtetési díjak januári csökkentéséből fakadó összekapcsolási árbevétel visszaesésével, valamint a kimenő hívásokból származó árbevétel csökkenésével magyarázható.

A mobil szélessávú internet értékesítési árbevételének növekedése ugyanakkor részben ellensúlyozta a nem beszédcélú forgalom, például a prémium szolgáltatások és az sms árbevétel-csökkenését. A társaság egy előfizetésre jutó forintban számított átlagos havi árbevétele hat százalékkal emelkedett 2010 első negyedéve óta, leginkább a szezonalitásnak köszönhetően.

Az egyéni előfizetőktől származó alacsonyabb árbevétel miatt az EBITDA egyszeri tételek levonása előtti nominális összege 1,1 milliárd forinttal csökkent 2009 második negyedévével összehasonlítva. A 42 százalékos EBITDA-ráta viszont azt jelzi, hogy a Telenor működése továbbra is eredményes.

A működési költségek első félévi összege csökkent a végrehajtott átszervezés és a folyamatos költséghatékonysági törekvések nyomán. A beruházási költségek hárommilliárd forintot tettek ki 2010 második negyedévében, és 17 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbi szinttől, ami az új irodával kapcsolatos költségeket is tartalmazta. Az előfizetések száma 28 ezerrel, 3,5 millióra csökkent a negyedév végére. A legnagyobb visszaesés a feltöltőkártyás ügyfelek szegmensében történt. A Telenor (használt kártyák száma alapján számított) negyedév végi piaci részesedése 32,9 százalék volt, ami enyhe csökkenés 2010 első negyedévéhez képest.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek