Connect with us

Hirdetés

technokrata

Beszédfelismerő rendszert fejleszt a Montana

Kütyük

Beszédfelismerő rendszert fejleszt a Montana

A Montana Tudásmenedzsment Kft. a tömörnek a legjobb indulattal sem nevezhető “Magyar nyelvű folyamatos beszéd felismerésére, szemantikai és nyelvi szövegelemzésre épülő hangbányászati eljárások kutatása, a meglévő modellek performancia szintjének jelentős javítása, pilot rendszerben a kutatások eredményeinek integrációja” című projektjéhez 218 millió forint támogatást nyert a GOP-2009-1.1.1 “Piacorientált kutatás-fejlesztési tevékenység támogatása” pályázaton – jelentette be a társaság.

A GOP-2009-1.1.1 konstrukció célja olyan kutatás-fejlesztési projektek támogatása, amelyek kutatási eredményekre támaszkodva korszerű, magas innovációs értéket képviselő prototípusokat hoznak létre. Ennek ismeretében nem lehet véletlen a kiíró és a Montana egymásra találása, hiszen a támogatott projekt célja egy olyan hangfelismerő rendszer kidolgozása, amelyből – végső soron – kereskedelmi forgalomban kapható termékek sora lesz fejleszthető.

“A MonSpeech-nek elnevezett szoftver megvalósítása érdekében kutatásokat kell végeznünk a beszédfelismerés területén, és ezen eredményeket integrálnunk kell a szemantika és a szövegbányászat eszközeivel” – jelentette ki a Napinak Apró Antal, a Montana projektfelelőse. Mint elmondta, a kész rendszerre alapozva számos termék lesz fejleszthető, ezek alkalmazási területének csak a fantázia szab határt.

Az Európai Regionális Fejlesztési Alapból finanszírozott projekt keretei közt kifejlesztésre kerülő pilot rendszer például a call centerekkel szemben támasztott újabb igényekre nyújt majd megoldást oly módon, hogy az elkészült rendszer a telefonáló beszédének elemzésével automatikusan fogja előre definiált kategóriákba sorolni a hívást, és ennek segítségével – akár emberi beavatkozás nélkül – folyamatok indítására ad lehetőséget. A hívások tartalmára szolgáltatott, automatikusan készített statisztikákkal a munka hatékonyságát lehet majd javítani a programmal, például hatékonyabban lehet erőforrást allokálni vagy a munkaszervezést javítani – jelentette ki Apró.

A Montana munkatársa a program működéséről elmondta, hogy a felismert és egyszerű szöveggé alakított beszéd adatbázisba kerül, ahol szövegbányászati módszerekkel dolgozzák fel, és a felhasználó által meghatározott kategóriákba tudják sorolni. Az utólagos statisztikai feldolgozáson kívül a Vodafone-nal közös fejlesztés képes lesz már az ügyfélszolgálati beszélgetés közben információkat szolgáltatni a call centerben ülő munkatársaknak, ezzel hatékonyabbá téve a munkájukat. A projekt időtartama két év, megvalósításának helyszíne Miskolc, ahol a projekt eredményének végfelhasználója, a Vodafone Magyarország a Regionális Ügyfélszolgálati Központját működteti. A projekt komplex kutatás-fejlesztési együttműködés keretében valósul meg, az ipari és a kutatói szféra összefogásával. Az innovatív hangbányászati eljárások kutatásában részt vesz a THINKTech Kutatási Központ, a BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszéke és az MTA Nyelvtudományi Intézete.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés