Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Magyar Telekom Nyrt. amikor egyes kommunikációs eszközökön nem közölte, hogy a „3000 perc ajándékba” szlogennel népszerűsített ajánlata csak bizonyos feltételekkel érvényes. Emiatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 20 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A kedvezményt csak az alábbi feltételekkel vehették igénybe a fogyasztók: a kedvezmény Mobilinternet-csomagokhoz, a MobilOtthon Prémium díjcsomaghoz, illetve a Domino Quick és Domino Net termékekhez nem vehető igénybe; 2008. november 17. és december 31. között vásárolt új előfizetésre vonatkozik; az akció 2008. november 17. és december 31. közötti első SIM kártya aktiválás esetén érvényes; az ajándék percek belföldi T-Mobile és T-Home vezetékes irányba, hétköznapokon este 10-től reggel 7-ig és munkaszüneti napokon, 2009. január 31-ig használhatók fel.
A Domino Quick díjcsomagot választó ügyfelek esetében az ügyleti döntés (szolgáltató kiválasztása, új mobiltelefon előfizetés) nem feltétlenül született volna meg az előfizetői körre irányuló korlátozás ismeretében – írja közleményben a versenyhivatal. Ezen díjcsomag csomag esetében ráadásul elválik a vásárlás a szerződéskötéstől, így gyakorlatilag csak utólagosan, a vásárlást követően szembesülhetett egy-egy fogyasztó azzal, hogy rá nem vonatkozott az akció.
A GVH álláspontja szerint a televíziós reklámokban elhangzó azon állítás, hogy év végéig minden új T-Mobile előfizetés mellé 3000 percnyi beszélgetést ad ajándékba a cég, valótlan, ugyanis a „minden” kifejezés pozitív tartalma mögé az ésszerűen eljáró fogyasztó nem feltételez megszorítást, és nem is várható el tőle, hogy ezen állítást megkérdőjelezze és utánanézzen az esetleges korlátozásoknak.
A versenyhatóság súlyosbító körülményként értékelte, hogy korábban hasonló ok miatt többször marasztalta el a Magyar Telekomot. Ráadásul a meghatározó piaci szereplőként számon tartott vállalkozás széles körben terjesztett megtévesztő hirdetéseivel jelentős számú fogyasztót ért el. Súlyosító körülménynek bizonyult továbbá, hogy a Domino Quick kártya az akciós időszakban meglehetősen népszerű termék volt, az új értékesítések nem elhanyagolható részét jelentette, a reklámkampány pedig olyan időszakban (karácsony táján) volt intenzív, amikor is évek óta tendenciaszerűen az egyik legnépszerűbb ajándék a mobiltelefon.