Connect with us

Hirdetés

technokrata

Átverte ügyfeleit a Pannon és a Vodafone

Kütyük

Átverte ügyfeleit a Pannon és a Vodafone

A két társaság mobilinternetes szolgáltatásait népszerűsítő reklámjaiban intenzív internetezésre bíztatott, később azonban a reklám által sugallt módon cselekvőket az adatforgalom lassításával szankcionálta – a büntetés összesen 25 millió forint.

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott két távközlési szolgáltató, a Pannon GSM Zrt. és a Vodafone Zrt. – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Emiatt a Pannon 15 millió, a Vodafone pedig 10 millió forint bírságot kapott.

A GVH vizsgálata szerint a Pannon Internet Éjjel-nappal és a Pannon Internet Éjszaka-hétvége tarifacsomagok megállapodása rögzítette: a Pannon jogosult adott forgalom idején a sávszélességet csökkenteni fájlcserélő, fájlmegosztó programok használatakor. A Pannon azonban nemcsak az extrém esetekben csökkentette a sebességet, a GVH vizsgálata szerint az általa működtetett rendszer minden esetben nem is volt alkalmas ennek azonosítására, vagyis a Pannon bármely előfizető hozzáférési sebességét korlátozhatja, függetlenül attól, hogy az adott körülmény felróható-e az előfizetőnek vagy sem – véli a hivatal. A GVH szerint tisztességtelen, ha a reklámokban a vállalkozás intenzív internetezésre bíztatja a fogyasztót, majd a felhívásnak megfelelő magatartást tanúsítókat az adatforgalom lassításával szankcionálja. A Pannon 15 millió forintos bírságot kapott.

Ehhez hasonló ügyben indult GVH-vizsgálat a Vodafone ellen is: a társaság a HSDPA nyári kampánya szerint az Internet Szabadon akcióban fix havi díjért korlátlanul internetezhet az ügyfél normál felhasználás esetén, adatmennyiségi megkötés nélkül. A Vodafone azt is meghatározta, hogy mi minősül normál és mi extrém használatnak, ezek alapján a felhasználók joggal hihették, hogy csak akkor kell valamilyen korlátozással számolniuk, ha fájlmegosztó programot használnak és az adott hónapban elért összes adatmennyiségük meghaladja az 5 gigabájtot. A GVH vizsgálata megállapította, hogy Vodafone-nak még normál használat esetén is lehetősége van időszakos vagy állandó lassításra a meghatározott adatforgalom átlépésekor, az adatmennyiség azonban a GVH szerint nem tekinthető olyan körülménynek, amely önmagában alapos ok lenne ilyen intézkedésre egy intenzív használatra kínált szolgáltatás esetén. A GVH egy másik Vodafone hirdetést szintén megtévesztőnek talált: Connect Roaming szolgáltatásnál – amely bruttó 3000 forint napi díjért 50 megabájt adatforgalmat tesz lehetővé külföldön – a hirdetésekből nem vált az ügyfelek számára nyilvánvalóvá, hogy az 50 megabájt feletti adatforgalom esetén igen jelentős mértékű fizetési kötelezettséggel kell számolnia. További kifogásként említi a versenyhivatal, hogy a Vodafone Mobile Connect szoftver által mért és a valós, számlázott adatforgalom között jelentős eltérés is lehet. Összesen 10 millió forintra bírságolta a társaságot a GVH.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés