Connect with us

technokrata

Egyre kisebb a pre-paid ügyfelek aránya a mobilpacon

Kütyük

Egyre kisebb a pre-paid ügyfelek aránya a mobilpacon

Szeptemberben tovább folytatódott a magyarországi mobilpiac január óta tartó zsugorodása – derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság gyorsjelentéséből.

2009 első háromnegyed évében a három szolgáltató ügyfeleinek száma 558 ezerrel, az utolsó három hónapban forgalmat generáló ügyfelek száma pedig kilenc hónap alatt 342 ezerrel csökkent, közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).

Szeptember végén a három szolgáltatónak összesen 11 millió 783 ezer ügyfele volt, 54 ezerrel kevesebb, mint augusztus végén és alig 11 ezerrel több, mint egy évvel korábban. A teljes ügyfélszám alapján számítva száz főre szeptember végén 117,6 előfizetés jutott az egy hónappal korábbi 118,1 után.

A három szolgáltató ügyfelei között 2009 első kilenc hónapjában is folytatódott a feltöltőkártyát használók arányának csökkenése. Egy évvel ezelőtt az összes ügyfél 61,4 százaléka, 2008 végén a teljes ügyfélszám 61,2 százaléka, 2009 első félévének végén az ügyfelek 59,2 százaléka, szeptember végén pedig már csak 58,1 használt feltöltőkártyát. A pre-paid kártyás ügyfelek száma 2009. szeptember végén 6 millió 846 ezer volt, 382 ezerrel kevesebb, mint kilenc hónappal korábban és 635 ezerrel kevesebb, mint egy évvel ezelőtt. A havi előfizetéssel rendelkező ügyfelek száma azonban a teljes ügyfélszám csökkenése ellenére is növekedést mutat. A három szolgáltató szeptember végén 4 millió 937 ezer havi előfizetéssel rendelkezett, 393 ezerrel többel, mint 2008. szeptember és 194 ezerrel többel, mint 2008. december végén.

A forgalmazásban résztvevő kártyák száma 2009 szeptemberében 8 ezerrel 10 millió 654 ezerre csökkent. A forgalmat generáló ügyfelek száma éves összevetésben, 2008 szeptemberéhez képest 175 ezres növekedést mutat és 2009 első 9 hónapját tekintve is lényegesen kisebb mértékben – 342 ezerrel – csökkent, mint a teljes ügyfélszám.

A forgalmazásban résztvevők alapján szeptemberben a Vodafone részesedése az augusztusi 21,94 százalékról 22,10 százalékra, a T-Mobile részesedése pedig 44,65 százalékról 44,66 százalékra emelkedett, míg a Pannoné 33,41 százalékról 33,25 százalékra csökkent. Éves szinten ugyanakkor a Vodafone piaci része 0,27 százalékponttal csökkent, míg a Pannoné 0,13 százalékponttal, a T-Mobilé pedig 0,15 százalékponttal emelkedett.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek