Connect with us

technokrata

300 új munkahely a Vodafone-nál

Kütyük

300 új munkahely a Vodafone-nál

A Vodafone megnyitotta Regionális Ügyfélszolgálati Központját Miskolcon.

A Vodafone 600 millió forintot meghaladó beruházással több, mint 300 új munkahelyet teremt a borsodi megyeszékhelyen. Ünnepélyes keretek között nyitották meg a Vodafone új Regionális Ügyfélszolgálati Központját (Regional Customer Service Centre) Miskolcon. A Vodafone Magyarország még januárban jelentette be a több mint háromszáz új munkahelyet teremtő, európai színvonalú központról szóló megállapodást. Az előreláthatólag 2010 közepétől teljes kapacitással működő beruházás megnyitóján a kormányt dr. Molnár Csaba kancelláriaminiszter képviselte.

A Vodafone a nehéz gazdasági környezet, a recesszió ellenére is elkötelezett Magyarország mellett és a 2009-es évben növeli magyarországi alkalmazottainak összlétszámát. Az új Regionális Ügyfélszolgálati Központnak az a tény biztosít további jelentőséget, hogy nem a fővárosban, hanem egy korábban kevésbé frekventált régióban teremt új állásokat – hozzájárulva ezzel a diplomás elvándorlási folyamat lassulásához. A válságkezelő kormány egyik elsődleges céljául tűzte ki a munkahelyek megvédését, és új munkahelyek létesítését. Tavaly október óta közel 19 ezer új munkahely jött létre Magyarországon, köztük a Vodafone Új Regionális Ügyfélközpontja, mely 300 magasan képzett munkaerőnek biztosít álláslehetőséget – mondta Molnár Csaba kancelláriaminiszter.

˝Az új Regionális Ügyfélszolgálati Központ helyszínének kiválasztásakor fontos szerepet játszott, hogy ne csak a fővárosban bővítsünk, hanem a munkanélküliséggel küzdő régióban is újabb munkalehetőségeket teremtsünk˝ – mondta dr. Beck György, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója. ˝A Vodafone, a világ egyik vezető mobil szolgáltatójaként elkötelezett azon országok mellett, ahol tevékenységet folytat. Az elmúlt években immár a második olyan központot nyitjuk meg Magyarországon, ahol az egész régióra kiterjedő tevékenységet folytathat a cég. Mindezek hatására a társaság jelenlegi 1.400 fős alkalmazotti létszáma az év végére várhatóan megközelíti a 2 ezer főt˝ – tette hozzá Beck György.

Az ünnepélyes megnyitó után az első, a nagyobbik – 1.500 négyzetméteres – szárnyat vehették birtokba a frissen felvett és az oktatáson résztvevő dolgozók. A Munkaügyi Központtal közösen kiválasztott mintegy száz fő három értékesítői és egy operátori csapatban kap feladatokat azután, hogy az Észak-magyarországi Regionális Átképző Központ valamint a Vodafone szakembereitől teljes körű és átfogó képzésben részesültek. A 300 főt meghaladó teljes létszámot 2010 nyarán éri el a központ. Az érdeklődésre jellemző, hogy az elmúlt öt hónap alatt több mint 4000 pályázó jelentkezett a miskolci álláslehetőségekre, többségében nők (60%), végzettségüket tekintve pedig elsősorban közép- (56%) és felsőfokú (41%) végzettségűek.

˝Végre látszik annak az eredménye, amiért az elmúlt években dolgoztunk. Mint ismeretes tavaly a Financial Times fdi magazinjának szakértői Miskolcot a külföldi tőkebefektetők számára kiemelten vonzó helyszínné nyilvánították, a mai esemény pedig ennek már kézzelfogható bizonyítéka˝ – mondta Káli Sándor, Miskolc polgármestere a megnyitó ünnepségen. A polgármester a Vodafone megjelenésével arra számít, hogy a közelmúltban előkészített új iparterület iránt is tovább nőhet az érdeklődés.

A szolgáltató központok létesítését nem érinti kedvezőtlenül a válság, hiszen javítják a vállalaton belüli hatékonyságot, így költségmegtakarítást eredményeznek. A beruházásban közreműködő ITD Hungary befektetési igazgatója, Kilián Csaba szerint ma már nemcsak Budapest, hanem a fejlett infrastruktúrával rendelkező, egyetemi városok is jó eséllyel pályáznak a miskolci beruházáshoz hasonló projektek elnyerésére. Az igazgató hozzátette, hogy jelenleg további tíz szolgáltató típusú beruházás Magyarországra telepítéséről tárgyal, amelyek megvalósulásával 4.000 új munkahely létesülhet.

˝Miskolc és az Észak-Magyarországi Régió nem csupán nyitott az új beruházásokra, hanem mindent megtesz annak érdekében, hogy az új befektető a munkaerő tekintetében is megtalálja számítását. A Vodafone beruházása egy olyan munkaerő-piaci helyzetben valósul meg, amikor a korábbinál is nagyobb jelentőséget kap minden egyes munkahely˝ – hangsúlyozta Szabó József, az Észak-Magyarországi Regionális Munkaügyi Központ főigazgatója. ˝A Munkaügyi Központ eddig is segítette a Vodafone fészekrakását Miskolcon és a jövőben is mindent megtesz annak érdekében, hogy a projekt példaértékűvé válhasson˝.

Az új Regionális Ügyfélszolgálati Központ kialakításával a Vodafone a piaci elvárásoknak megfelelően, a korábbiaknál hatékonyabb módon, alacsonyabb költséggel, jobb minőségű kiszolgálást biztosít majd ügyfelei részére. Az új struktúrának köszönhetően a miskolci központ a későbbiekben más Vodafone országok hasonló igényeinek kiszolgálására is alkalmas lehet, hasonlóan a már jelenleg is működő, pénzügyi feladatokat ellátó Vodafone Szolgáltató Központhoz (VOCH).



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek