Connect with us

Hirdetés

technokrata

Őszintén: Ön fizetne?

Kütyük

Őszintén: Ön fizetne?

600 ezren már kinyitották pénztárcájukat valamilyen digitális tartalomért. Cikkünkből kiderül, miért hajlandó fizetni a magyar.

Ha bármilyen témával kapcsolatban információra van szükségünk vagy valamilyen tartalmat keresünk, sokszor az internetet hívjuk segítségül, ahol pár kattintást követően választ találhatunk kérdéseinkre. Egyes esetekben ingyenesen, még máskor ellenszolgáltatás fejében juthatunk a kívánt információhoz, termékhez, vagy szolgáltatáshoz. Az NRC Piackutató és a TNS közös Visitor Media Research felméréséből – amely a 14-69 éves hazai internetezőket vizsgálja – kiderül, hogy a nethasználók 17 százaléka, csaknem 600 ezer ember töltött már le valamilyen fizetős online tartalmat, videomegosztásban pedig 20 százalékuk rendelkezik tapasztalattal.

Bár az egészen fiatal korosztályok, illetve a tinik nethasználata meglehetősen sokrétű és aktív, az internetes fizetős tartalmak letöltésében mégsem ők járnak az élen. Ez egyrészt abból adódhat, hogy ők többségében még nem rendelkeznek önálló keresettel, vagy esetleg nem is merül fel igényük ilyen letöltésekre. Az talán kevésbé meglepő, hogy ezen aktivitásokban inkább a férfiak, mint a nők járnak az élen; előbbiek 24, utóbbiak csupán 9 százaléka vett már igénybe ilyen szolgáltatást. A fizetős online tartalmak közül a számítógépes illetve mobiltelefonos szoftverek azok, amelyekre a letöltők a legnagyobb arányban (64 százalék) költenek, zeneletöltésért 35, képért, illetve videóért 31 százalékuk fizetett már.

Megosztjuk, amink van
A világháló a kapcsolatok ápolásának fontos színterévé vált. Ha a felhasználók meg szeretnék egymásnak mutatni kedvenc zenéiket, klipjeiket, videóikat, tartalmukat, szintén sokszor az interneten keresztül teszik ezt. A korábban említett VMR kutatás a netpolgárok videófeltöltési szokásait is vizsgálat alá vonta. A felmérés adatai szerint a 14-69 éves internetezők 20 százaléka töltött már fel videót a világhálóra. Az audiovizuális tartalommegosztás tekintetében a 14-17 éves fiatalok járnak az élen; minden második ilyen korú internetezőnek van már e téren tapasztalata. Az ennél idősebb korcsoportokban az arány jelentősen alacsonyabb; a 18-29 éves netpolgárok körében 25, a 30-39 évesek között 12 százalék azok aránya, akik töltöttek már fel online videót.

A nemek arányát vizsgálva, a korábbihoz hasonló képet láthatunk, vagyis a férfiak azok, akik aktívabbak ebben a tekintetben; míg körükben 26, addig a nők között 13 százalék azok aránya, akik kipróbálták már a tartalommegosztás ezen módját.

Az (inter)aktív internetezők igényeit számos szolgáltató felismerte és mind többen kínálnak megoldást a kiszolgálásukra. A legnagyobb videomegosztó site hírében álló oldal, a YouTube, a haza internetezők körében is hódít. Azoknak, akik töltöttek már fel audiovizuális tartalmat a világhálóra, 64 százalékuk a YouTube-ot használta erre a célra. A mért megosztó site-ok közül a Videa a második legnépszerűbb; a célcsoport 16 százaléka veszi igénybe feltöltési céllal, 8 százalékuk használja az Indavideo-t, 6 százalékuk pedig a Google Video-t.

Az adatok forrása
A felmérést az NRC Piackutató 2008 második félévében végezte 10.000 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a 14-69 éves legalább hetente internetező magyar lakosságra. A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés