Connect with us

Bankkártyával az APEH-be

Kütyük

Bankkártyával az APEH-be

Adó-, vám- és illetékfizetés, elektronikusan, központosított szolgáltatás révén. A személyes megjelenéssel járó ügyintézésre fordítandó idő csökken, a befizetések pontossága pedig nő.

Az elektronikus fizetési lehetőségek – és különösen a vásárlásra is alkalmas bankkártyák –hazai elterjedésével párhuzamosan már több éve megfogalmazódott az az igény, hogy az ügyfelek az állam felé felmerülő befizetési kötelezettségeiket elektronikus módon is teljesíthessék, így az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) előkészítése során több tárca, számos intézmény fogalmazott meg elektronikus fizetéssel kapcsolatos projekt javaslatot. A programért felelős szervezetek azonban felismerték, hogy az egyes ügyintézési feladatokhoz kapcsolódó egyedi fizetési megoldások helyett célszerű a közigazgatás intézményei számára egységes központi szolgáltatást létrehozni. Ezért a Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ (PMISZK) feladatul kapta a központi elektronikus fizetési szolgáltatás létrehozását. A rendszert a Magyar Államkincstár fogja működtetni, és a projektben részt vesz a Magyar Nemzeti Bank is.

A projekt eredményeképpen az ügyfelek a közigazgatással szemben fennálló fizetési kötelezettségeiket az eddigi lehetőségek megtartása mellett elektronikus ügyintézés során bankkártya illetve internetbank, a személyes megjelenéssel járó ügyintézés során pedig bankkártya segítségével is teljesíthetik. Így az ügyfelek a fizetéssel járó ügyek esetén is választhatják az elektronikus ügyintézést a személyes megjelenés helyett. A személyes megjelenéssel járó ügyintézésre fordítandó idő csökken, a befizetések pontossága pedig nő.

A központi elektronikus fizetési szolgáltatás három elven alapul. Az ügyintézéshez és a fizetéshez az ügyfél külön-külön történő azonosítása szükséges. Az ügyintézéshez szükséges azonosítási mód változatlan marad, a fizetéshez szükséges azonosítás az ügyfél által választott fizetési megoldástól függ. A fizetés az ügyazonosító ismeretében történik, amelyet a jelenleg is működő rendszerek képeznek. A fizetés visszavonhatatlan megindításáról elektronikus igazolás keletkezik, amely garanciát nyújt fizetés megtörténtére.

EFER
A teljes Elektronikus fizetési rendszer a Központi Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszert (EFER) létrehozó horizontális projektből és a szolgáltatást használatba vevő vertikális projektekből áll. A vertikális projektek az EFER-re támaszkodva elektronikus fizetést tesznek lehetővé az Okmányirodákban, az adóhivatalokban és a vámügyintézés során.

Az EFER a piacon jelenleg is elérhető elektronikus fizetési megoldásokra támaszkodik. A bankkártyás fizetés a megszokott módon zajlik, az internetes fizetés területén azonban a projekt fontos előrelépést kíván tenni. A fizetés alapvető adatait (összeg, célszámla, ügyazonosító) az EFER átadja az ügyfél által kiválasztott internetbank rendszernek. Így az ügyfél mentesül az átutalás adatainak bevitelétől, csak el kell indítania az átutalást, mely így pontos adatokkal teljesül. A projekt meghatározza és létrehozza az adatok átadására szolgáló felületet, az internetbank szolgáltatást nyújtó hitelintézetek pedig önkéntesen csatlakozhatnak ahhoz.

Az EFER lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az ügyintézéshez kötődő fizetési kötelezettség egy összegben, egy tranzakcióval történő megfizetésére abban az esetben is, ha a befizetés több számlát érintene (így például használt gépjármű behozatala esetén egy összegben fizethető a vám, az import áfa és a környezetvédelmi termékdíj). A felosztás technikai lebonyolítása a Magyar Államkincstárban vezetett, az intézményhez rendelt átvezetési számla segítségével történik.

Az EFER megvalósítása a szerződés aláírásával elindul. Az APEH, a KEK KH és a VP vertikális projektjei az EFER-hez való csatlakozás érdekében módosítják a szakrendszereket és pénzügyi rendszereket, a MeH pedig a Központi Rendszer (KR) bővítésével megteremti az infrastruktúrát a növekvő számú tranzakciók kezeléséhez. A teljes projekt fizikai megvalósításának határideje 2010. március 30.

Az EFER létrehozására a PMISZK 2008. szeptember 23-án tárgyalásos közbeszerzési eljárást indított. Az eljárás nyertese a Getronics Magyarország Kft. lett, amely partnereivel, a Zalaszám Informatika Kft.-vel, az IND Kft.-vel, az IDOM 2000 Konzulens Zrt.-vel, valamint az eGov Consulting Kft.-vel közösen készíti el a rendszert, amelynek átadására 2010. március 30-ig kerül sor. A megvalósítást lehetővé tevő szerződés aláírására 2009. június 4-én kerül sor, a szerződés értéke nettó 1,680 millió forint. Ezen összeg mintegy 70 százaléka magyar szakértők és informatikusok munkájának fedezésére szolgál, csak a maradék 30 százalékból kerül sor hardver és alapszoftver beszerzésre.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

Kütyük

montblanc_star_legacy_pic_01
Device offers wireless printing without a router and mobile print functionality with Apple AirPrint, Google Cloud Print, Mopria and Android support.
p30_pro_eisa

SmartPhone

A Huawei P30 Pro lett az idei év legjobb okostelefonja

2019. augusztus 22. csütörtök
lg_thinq_amazon_01

Smart home

Az LG háztartási gépei bevásárolnak helyetted online

2019. augusztus 22. csütörtök
klíma az irodában

Office

Hogyan állítsuk be a klímát az irodában

2019. augusztus 21. szerda

Dotkom

YouTube előfizetés

Digitális oktatás

YouTube Music előfizetés diákkedvezménnyel

2019. augusztus 19. hétfő
maxresdefault-1

Dotkom

A Huawei bemutatta saját operációs rendszerét

2019. augusztus 11. vasárnap
maxresdefault

Dotkom

A Vodafone beindította a jövő szenzorhálózatát

2019. augusztus 7. szerda
psd2 blockbenpay
adesso magyar iroda

Dotkom

Képviseletet nyit az adesso Magyarországon

2019. augusztus 5. hétfő