Connect with us

technokrata

Vatera és TeszVesz – hogyan tovább az egyesülés után?

Kütyük

Vatera és TeszVesz – hogyan tovább az egyesülés után?

A magyar aukciós piac jelentős koncentrálódásának lehettünk tanúi az év első hónapjaiban. Nézzünk kicsit a kulisszák mögé.

Ma tartott sajtótájékoztatóján a Vatera és a TeszVesz vezetése egyaránt képviseltette magát. Az eseményen elhangzottak szerint a tavalyi, pénzügyileg jól sikerült évet követően még jobb eredményekre számítanak. 2008-ban 15 milliárd forintos átmenő forgalmat (ez a szolgáltatásokon keresztül új gazdára talált termékek összértéke) generáltak, melyből 3 milliárdot tett ki a TeszVesz, és 12 milliárdot a Vatera. Ez utóbbinak 500 millió forint feletti árbevételt sikerült felmutatni, ami nagyjából 100 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adathoz képest. Eközben a TeszVesz 150 millió forintos bevételt ért el, szintén növekedő tendenciát mutatva.

Habár a felhasználószám nagyjából megegyezik a két aukciós site-on (a TeszVesz 700 ezer, a Vatera 800 ezer feletti aukciózó internetezővel bírt a tavalyi év során), mégis, viszonylag alacsony, nagyjából 25 százalékos az átfedés a két szolgáltatás között. Ennek oka, hogy a TeszVesz felhasználóinak nagyobb része a gyengébbik nem közül kerül ki: a nők jellemzően ruházkodási cikkeket adnak-vesznek; a Vaterán pedig inkább a férfias áruk – műszaki berendezések, órák stb. – dominálnak. Utóbbin nagyjából napi 8000 tranzakció zajlik, míg a TeszVesz rendszerén keresztül 7000-7200 tranzakciót bonyolít le.

Az ügyvezető igazgatók szerint a nemrég bevezetett felöltési díj (ami aukciónkként 5-40 forint költséget ró a felhasználókra) keltette tiltakozási hullám mára alábbhagyott. Sőt, a szolgáltatást használók felismerték a díj jelentette előnyöket: könnyebb lett a keresés a darabszámra lecsökkent árumennyiségben és kevesebb a sikertelen aukció. Míg korábban a meghirdetett termékek 3-4 százaléka talált új gazdára, addig napjainkban már minden negyedik tranzakció sikeresen zárul.

Nem hagyta érintetlenül a válság az aukciós szolgáltatásokat sem. Az értékesítést nagy volumenben végző, elsősorban külföldről importáló kereskedők jellemzően háttérbe szorultak a forintgyengülés következtében; jelenlétük csak mostanában, a hazai fizetőeszköz erősödését követően kezd újra hangsúlyosabbá válni. Emellett megnőtt az alacsony árú termékek forgalma (nyilvánvalóan a drágább cikkek rovására). Érdekesség, hogy a forgalom átstrukturálódása nem járt a volumen csökkenésével, vagyis ugyanolyan eredményt produkált a válságban a két aukciós site, mint annak előtte. Az idei évre egyébként – az első négy hónap bíztató eredményeit látva – 60-70 százalékos növekedést várnak az üzemeltetők az átmenő forgalom tekintetében.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek