Connect with us

Hirdetés

technokrata

Vatera és TeszVesz – hogyan tovább az egyesülés után?

Kütyük

Vatera és TeszVesz – hogyan tovább az egyesülés után?

A magyar aukciós piac jelentős koncentrálódásának lehettünk tanúi az év első hónapjaiban. Nézzünk kicsit a kulisszák mögé.

Ma tartott sajtótájékoztatóján a Vatera és a TeszVesz vezetése egyaránt képviseltette magát. Az eseményen elhangzottak szerint a tavalyi, pénzügyileg jól sikerült évet követően még jobb eredményekre számítanak. 2008-ban 15 milliárd forintos átmenő forgalmat (ez a szolgáltatásokon keresztül új gazdára talált termékek összértéke) generáltak, melyből 3 milliárdot tett ki a TeszVesz, és 12 milliárdot a Vatera. Ez utóbbinak 500 millió forint feletti árbevételt sikerült felmutatni, ami nagyjából 100 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adathoz képest. Eközben a TeszVesz 150 millió forintos bevételt ért el, szintén növekedő tendenciát mutatva.

Habár a felhasználószám nagyjából megegyezik a két aukciós site-on (a TeszVesz 700 ezer, a Vatera 800 ezer feletti aukciózó internetezővel bírt a tavalyi év során), mégis, viszonylag alacsony, nagyjából 25 százalékos az átfedés a két szolgáltatás között. Ennek oka, hogy a TeszVesz felhasználóinak nagyobb része a gyengébbik nem közül kerül ki: a nők jellemzően ruházkodási cikkeket adnak-vesznek; a Vaterán pedig inkább a férfias áruk – műszaki berendezések, órák stb. – dominálnak. Utóbbin nagyjából napi 8000 tranzakció zajlik, míg a TeszVesz rendszerén keresztül 7000-7200 tranzakciót bonyolít le.

Az ügyvezető igazgatók szerint a nemrég bevezetett felöltési díj (ami aukciónkként 5-40 forint költséget ró a felhasználókra) keltette tiltakozási hullám mára alábbhagyott. Sőt, a szolgáltatást használók felismerték a díj jelentette előnyöket: könnyebb lett a keresés a darabszámra lecsökkent árumennyiségben és kevesebb a sikertelen aukció. Míg korábban a meghirdetett termékek 3-4 százaléka talált új gazdára, addig napjainkban már minden negyedik tranzakció sikeresen zárul.

Nem hagyta érintetlenül a válság az aukciós szolgáltatásokat sem. Az értékesítést nagy volumenben végző, elsősorban külföldről importáló kereskedők jellemzően háttérbe szorultak a forintgyengülés következtében; jelenlétük csak mostanában, a hazai fizetőeszköz erősödését követően kezd újra hangsúlyosabbá válni. Emellett megnőtt az alacsony árú termékek forgalma (nyilvánvalóan a drágább cikkek rovására). Érdekesség, hogy a forgalom átstrukturálódása nem járt a volumen csökkenésével, vagyis ugyanolyan eredményt produkált a válságban a két aukciós site, mint annak előtte. Az idei évre egyébként – az első négy hónap bíztató eredményeit látva – 60-70 százalékos növekedést várnak az üzemeltetők az átmenő forgalom tekintetében.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés