Connect with us

Vatera és TeszVesz – hogyan tovább az egyesülés után?

Kütyük

Vatera és TeszVesz – hogyan tovább az egyesülés után?

A magyar aukciós piac jelentős koncentrálódásának lehettünk tanúi az év első hónapjaiban. Nézzünk kicsit a kulisszák mögé.

Ma tartott sajtótájékoztatóján a Vatera és a TeszVesz vezetése egyaránt képviseltette magát. Az eseményen elhangzottak szerint a tavalyi, pénzügyileg jól sikerült évet követően még jobb eredményekre számítanak. 2008-ban 15 milliárd forintos átmenő forgalmat (ez a szolgáltatásokon keresztül új gazdára talált termékek összértéke) generáltak, melyből 3 milliárdot tett ki a TeszVesz, és 12 milliárdot a Vatera. Ez utóbbinak 500 millió forint feletti árbevételt sikerült felmutatni, ami nagyjából 100 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adathoz képest. Eközben a TeszVesz 150 millió forintos bevételt ért el, szintén növekedő tendenciát mutatva.

Habár a felhasználószám nagyjából megegyezik a két aukciós site-on (a TeszVesz 700 ezer, a Vatera 800 ezer feletti aukciózó internetezővel bírt a tavalyi év során), mégis, viszonylag alacsony, nagyjából 25 százalékos az átfedés a két szolgáltatás között. Ennek oka, hogy a TeszVesz felhasználóinak nagyobb része a gyengébbik nem közül kerül ki: a nők jellemzően ruházkodási cikkeket adnak-vesznek; a Vaterán pedig inkább a férfias áruk – műszaki berendezések, órák stb. – dominálnak. Utóbbin nagyjából napi 8000 tranzakció zajlik, míg a TeszVesz rendszerén keresztül 7000-7200 tranzakciót bonyolít le.

Az ügyvezető igazgatók szerint a nemrég bevezetett felöltési díj (ami aukciónkként 5-40 forint költséget ró a felhasználókra) keltette tiltakozási hullám mára alábbhagyott. Sőt, a szolgáltatást használók felismerték a díj jelentette előnyöket: könnyebb lett a keresés a darabszámra lecsökkent árumennyiségben és kevesebb a sikertelen aukció. Míg korábban a meghirdetett termékek 3-4 százaléka talált új gazdára, addig napjainkban már minden negyedik tranzakció sikeresen zárul.

Nem hagyta érintetlenül a válság az aukciós szolgáltatásokat sem. Az értékesítést nagy volumenben végző, elsősorban külföldről importáló kereskedők jellemzően háttérbe szorultak a forintgyengülés következtében; jelenlétük csak mostanában, a hazai fizetőeszköz erősödését követően kezd újra hangsúlyosabbá válni. Emellett megnőtt az alacsony árú termékek forgalma (nyilvánvalóan a drágább cikkek rovására). Érdekesség, hogy a forgalom átstrukturálódása nem járt a volumen csökkenésével, vagyis ugyanolyan eredményt produkált a válságban a két aukciós site, mint annak előtte. Az idei évre egyébként – az első négy hónap bíztató eredményeit látva – 60-70 százalékos növekedést várnak az üzemeltetők az átmenő forgalom tekintetében.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda