Connect with us

Hirdetés

technokrata

Itt az új djuice generáció

Kütyük

Itt az új djuice generáció

A djuice bemutatta új márkastratégiáját, a márka ˝élménygyűjtő˝ weboldalát és a fiatalok igényeire szabott új szolgáltatásait.

A márkafrissítés alkalmából készült djuice Digitális Kultúra Kutatásból kiderült, hogy a mai egyetemisták több mint fele rendszeresen olvas blogokat, egyharmaduk pedig a baráti sörözéseket is online üzenetküldőn szervezi meg.

A fiatalok kommunikációs szokásai jelentősen eltérnek az idősebb korosztályban megfigyelhető viselkedésmintáktól. Elsősorban – sőt néhány esetben szinte kizárólag – az online csatornákat használják informálódásra, önkifejezésre és kapcsolattartásra.

Ennek egyik leglátványosabb jele a blogok népszerűsége. A blogolás néhány évvel ezelőtt még csupán egy szűk réteg önkifejezési formáját jelentette. Ma már a kutatás során megkérdezett egyetemisták több mint fele olvas blogokat, 9 százalékuk pedig kommentálni is szokott. A nappali tagozatos egyetemisták több mint 3 százaléka ír saját blogot. Tekintettel arra, hogy a felsőoktatásban összesen mintegy 242.000 diák tanul nappali tagozaton, az egyetemista blogok száma a becslések szerint megközelíti a 7.500-at.

Hasonlóan népszerűek a mikroblogok is. A mikroblog különleges műfaj, melyben a ˝bejegyzések˝ nagyjából egy SMS hosszúságúak. Az eszközt előszeretettel használják a fiatalok arra, hogy a barátaikkal akár út közben is megosszanak egy-egy érdekes élményt vagy gondolatot. A legnépszerűbb, webes mikroblog rendszernek, a Twitternek, és hazai adaptációjának, a Turulcsiripnek körülbelül 2-3.000 aktív magyar felhasználója van.

˝A mikroblogoláshoz ideális eszköz a mobiltelefon˝ – mondta el Morten Saugnes, a djuice igazgatója. ˝Több mint másfél éve indítottuk el a Pannon Mizu?-t, ahol a felhasználók magját éppen az egyetemista korosztály adja˝.

Az online videók még nagyobb népszerűségnek örvendenek. Az egyetemisták kétharmada rendszeresen visszatérő látogatója a YouTube-nak, az Indavideónak és társainak. Mindössze 8,53 százalék nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem szokott online videókat nézni. Majdnem minden huszadik egyetemista életében legalább egyszer töltött is fel videót valamelyik megosztó oldalra, a lányok azonban ilyen téren sokkal szégyenlősebbek, mint a fiúk.

Az azonnali üzenetküldők – az 1996-ban megjelent úttörő ICQ nyomdokain – a mindennapi kommunikáció elfogadott csatornájává váltak. A Microsoft Live Messenger vagy a Google Talk a mai egyetemisták számára a telefonnal és az e-maillel egyenértékű médium. A válaszadók felének 25-nél is több ember szerepel a kontaktlistáján, és mindössze kevesebb mint egytizedük állította, hogy egyáltalán nem használ hasonló programokat.

Bár a telefon még mindig dominál a szociális kapcsolatok működtetésében, ma már minden harmadik egyetemista Messengeren (vagy más üzenetküldőn) szervezi meg az esti bulizást. Ez részben annak köszönhető, hogy a ˝csetelésnek˝˝ nincs költsége, részben pedig az egyetemisták jelentős része szinte egész nap online van.

˝Bár a kommunikáció a fiataloknál egyre jobban az online csatornák felé tolódik, a telefon továbbra is kitüntetett helyet foglal el az életükben˝ – kommentálta a számokat Morten Saugnes, a djuice igazgatója. ˝Az új djuice Folks kiegészítő díjcsomag, mellyel a barátok 3 forintos percdíjjal hívhatják egymást, megkönnyíti a kapcsolattartást˝.

Az eddigiek fényében korántsem meglepő, hogy a nappali tagozatos egyetemisták több mint kétharmada az internetet jelölte meg, mint számára legfontosabb információforrást. Annál sokkolóbb azonban, hogy a nyomtatott napilapokat csupán a fiatalok egytizede tartja fontosnak.

Az egyetemisták körében a közösségi oldalak kifejezetten népszerűek, 80 százalékuk aktív látogatója a Facebooknak, a myVIP-nek vagy az iWiW-nek. ˝Néhány év alatt a közösségi oldalak váltak a kapcsolattartás egyik legfontosabb eszközévé˝ – mondta el Morten Saugnes. ˝A djuice a közeljövőben erősen kíván építeni erre, olyan új szolgáltatásokat tesztelünk, melyek a közösségi élményt mobiltelefonon is élvezhetővé teszik˝.

A fiatalok körében népszerű még a csevegés, és viszonylag sokan (36,63%) használnak filecserélő alkalmazásokat is. Az online játékok terén elsöprő a ˝férfiuralom˝. Némileg meglepő, hogy csupán az egyetemisták 61,9 százaléka olvas rendszeresen angol nyelvű oldalakat. Ezt követi a német nyelvű tartalom, és jócskán leszakadva a francia és a spanyol.

A kutatásból kiderül, hogy a digitális kultúra, a modern kommunikációs eszközök a néhány évvel ezelőtt divatos elmélettel szemben idegenítik el egymástól a fiatalokat, épp ellenkezőleg, hozzásegítik őket, hogy a barátiakkal együtt minél több élményben lehessen részük.

A djuice a márka megújulásához kapcsolódva indította el új, élménygyűjtő weboldalát a www.djuice.hu honlapon. A regisztrálók feltölthetik a legjobb, legmeghatározóbb élményeiket, melyeket mások szabadon böngészhetnek, és ihletet meríthetnek belőlük a következő bulihoz vagy szabad hétvégéhez.

A djuice Digitális Kultúra kutatás a djuice Campus egyetemi díjcsomag bevezetése kapcsán készült 2008 novemberében. A kérdőíveket 1.928 budapesti, győri és pécsi nappali tagozatos egyetemista töltötte ki személyesen.

Tovább
Hirdetés

Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés