Connect with us

technokrata

Teljesen elsötétül a Vodafone

Kütyük

Teljesen elsötétül a Vodafone

A Vodafone csatlakozik a Föld Órájához.

A Vodafone csatlakozott ahhoz a nemzetközi akcióhoz, mely a klímaváltozás veszélyeire szeretné felhívni az emberek figyelmét. A Föld Óráján, március 28-án este egy órára világszerte több száz nagyváros sötétül el. Budapesten, számos épület mellett a Vodafone székházának díszkivilágítása, weblapja és a vidéki márkaboltok is elsötétülnek.

Az ˝Earth Hour˝ (Föld Órája) 2007-ben Ausztráliából, Sydney-ből indult, és két év alatt világméretű mozgalommá nőtte ki magát. 2008-ban már több mint 100 millió ember csatlakozott és kapcsolta le felesleges világítását a megadott időpontban. A WWF által elindított nemzetközi kezdeményezéshez idén a Vodafone Magyarország is csatlakozott. Ennek keretében 2009. március 28-án 20:30 órától egy órára sötétbe borul a távközlési vállalat székházán található logó és a legtöbb vidéki márkabolt kirakata. Az ˝Earth Hour˝ eseményét megelőző napokban a Vodafone márkaboltokban vásárló ügyfelek tájékoztatást kapnak a kezdeményezésről, valamint egy-egy gyertyát ajándékba, hogy azzal világítsanak a Föld Órájában. Az akció részeként fekete háttérre vált a Vodafone honlapja, a Vodafone live! Föld Órája oldalain pedig hírek, letölthető tartalmak és további információk lesznek elérhetőek a klímaváltozással kapcsolatban. A Vodafone vezérigazgatója, dr. Beck György levélben igyekszik felhívni a vállalat partnereinek figyelmét a Föld Órájára.

A Vodafone mindezek mellett SMS-ben is figyelmezteti ügyfeleit a Föld Órájára. Ehhez nem kell mást tenniük, mint egy normál díjas szöveges üzenetben elküldeni a ˝LEKAPCSOLOM˝ szót a 0670 700 7060-as telefonszámra.

˝A vállalatok nagyszerű adottságokkal – és hatalmas felelősséggel – rendelkeznek abban, hogy rávegyék alkalmazottaikat, vásárlóikat, beszállítóikat arra, hogy cselekedjenek a fenntartható jövőért˝ – mondta Andy Ridley a Föld Órája nemzetközi kampányigazgatója.

˝A Vodafone és a Magyar Telekom összefogása a Föld Órája 2009 akcióban kiemelkedő példát mutat más vállalatoknak. Bár a WWF nemzetközi és hazai szinten is nagyon sok céggel működik együtt, ritkán fordul elő, hogy konkurensek sorakoznának fel egy környezetvédelmi akció mögé. Büszkék vagyunk rá, és nagyon örülünk, hogy vannak dolgok, amiben még ők is egyetértenek˝ – mondta Csáki Roland, a WWF kommunikációs igazgatója.

A klímavédelem a Vodafone Csoport fenntarthatósági stratégiájának egyik kulcstémája, a világ egyik vezető mobilszolgáltatója többek között vállalta, hogy 2020-ra 50 százalékkal csökkenti széndioxid kibocsátását a 2006/2007-es adatokhoz viszonyítva. Egy mobilszolgáltató hálózatának energiaigénye leginkább az úgynevezett bázisállomások fogyasztásából tevődik össze. A Vodafone folyamatosan ösztönzi távközlési beszállítóit energiatakarékosabb eszközök és rendszerek folyamatos fejlesztésére, a beszerzések során jelentős figyelmet fordít a megajánlott berendezések energiahatékonyságának vizsgálatára. Ezen túl energiahatékonysági intézkedésekkel, például alacsonyabb működési hőmérséklet beállításával és a hűtés során a külső levegő használatával (szabadlevegős hűtés) is igyekszik csökkenteni energiafogyasztását. A vállalat a munkatársak környezettudatosságának növelését is fontosnak tartja. Az asztali számítógépeknél, a kapcsolható világítással rendelkező helyiségekben, valamint a nyomtatószigeteknél felhívásokat helyeztek el, melyek a Vodafone Magyarország környezetterhelésének mértékére és az itt dolgozók egyéni felelősségére hívják fel a figyelmet.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek