Connect with us

technokrata

Így választ ADSL-t a magyar

Kütyük

Így választ ADSL-t a magyar

A hazai ADSL piac átrendeződése.

Az ADSL elofizetok 24 százaléka vált évente szolgáltatót, 85 százalékuk az ár miatt. A szolgáltató váltás harmadik legnépszerubb oka (7%) a muszaki paraméterekben rejlik. Érdekes adat, hogy az emberek 46 százaléka az interneten néz utána leendo internet kapcsolatának, 17 százalékuk a televízióból tájékozódik 11 százalékuk pedig ismerosét kérdezi meg.

Új szerzodés kötésekor vagy szolgáltató váltáskor az ügyfelek 52 százaléka passzívan érheto el, ami azt jelenti, hogy telefonos vagy egyéb megkeresésre történik a váltás a szolgáltatók értékesítoi tevékenységének köszönhetoen. Kicsit kisebb azoknak az aránya, akik aktívan és tudatosan keresnek maguknak szolgáltatót.

A kapcsolat sebességét tekintve jelenleg a 2 megabites kapcsolat a legnépszerubb hazánkban (40%) majd az 1 megabit következik (19%) és rögtön utána a 8 megabit (18%). A szerzodések megkötésénél elsöpro, majdnem 70%-os arányban vannak az egy éves szerzodések, utána pedig második helyen a határozatlan idejuek (13%).

Havidíj szempontjából 30-30 százalékos a megoszlás a 9000 Ft körüli és a 4500 Ft körüli szerzodés érték között. Ami itt érdekes, hogy az 1500 Ft alatti szegmens az egésznek csupán 0,8 százalékát teszi ki. Ez az adat érdekes, összevetve az árérzékenységgel így azt jelenti, hogy nem pusztán az olcsó ADSL hozzáférés fontos a hazai felhasználónak, inkább a jó ár/érték arány.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek