Connect with us

Hirdetés

technokrata

Több női internet felhasználó, és kevesebb a diplomás

Kütyük

Több női internet felhasználó, és kevesebb a diplomás

Hazai internetezési szokások.

Az Enternet 2006-hoz hasonlóan 60 000 ügyfeléből 1500 előfizető nyilatkozatát gyűjtötte össze internetezési szokásairól idén januárban is, amit összevetett a 3 évvel ezelőtti adatokkal. A felmérés célja az ügyfelek fontosabb demográfiai jellemzőinek, valamint internetezési és számítógép használati szokásaiknak a feltárása volt. A mintában egyéni és céges válaszadók egyaránt szerepeltek. A kiválasztott minta jól reprezentálja az Enternet teljes ügyfélkörét.

Az első változás, hogy a teljes számhoz képest számottevően csökkent a budapestiek aránya, miközben szignifikánsan növekedett a községi és kisebb mértékben a városi előfizetők súlya, ami azt jelenti, hogy az eddig ellátatlan területek is kezdenek egyensúlyba kerülni a fővárossal. Budapesten belül a pesti külső kerületekben tapasztalható növekedés. A területi struktúrában történt változások szignifikánsan megváltoztatták az ügyfelek végzettség szerinti összetételét is. A diplomások jelentősen felülreprezentáltak ugyanis a budapesti és megyeszékhelyi lakosok körében, míg a községekben az átlagosnál lényegesen több szakmunkást találunk. A városokban az érettségizettek dominanciája jellemző. Céges ügyfeleket legnagyobb arányban Budapesten és a megyeszékhelyeken találunk. A községi előfizetők szinte kizárólag egyéni ügyfelek.

Érdekes az is, hogy három év alatt növekedett a női előfizetők aránya. A 2006-os felmérés során a válaszadók közel háromnegyede férfi volt, azonban arányuk 2009-re 58% alá csökkent. Mindezek mellett csökkent a 8 általános iskolai végzettségűek, valamint a főiskolát és egyetemet végzettek aránya, miközben nőtt a szakmunkás bizonyítvánnyal, valamint gimnáziumi és szakközépiskolai érettségivel rendelkezők aránya. Míg 2006-ban ebbe az utóbbi két csoportba az előfizetők 44%- a tartozott, mára több mint az ügyfélkör felét (52%) szakmunkás végzettségűek és érettségizettek alkotják. A diplomás ügyfelek aránya eközben 51%-ról 46%-ra csökkent.

Életkor, jövedelem
Növekedett az előfizetők átlagéletkora is. Míg 2006-ban az előfizetők átlagos életkora 37,9 év volt, 2009 januárjában ez a szám 41 évre nőtt. Határozott növekedés figyelhető meg a 35-44 év közöttiek és az 55 év felettiek kategóriáiban. Ez nagy valószínűséggel a községi és városi ügyfélszám növekedésnek köszönhető. Figyelemre méltó adat, hogy mára az előfizetők közel kétharmadát (64,41%) a 35 év felettiek alkotják.

Az egy főre jutó havi nettó jövedelem tekintetében a legérdekesebb adat, hogy míg 2006-ban a megkérdezettek 85% volt hajlandó válaszolni a jövedelemre vonatkozó kérdésre, idén a csupán 59%-uk vállalkozott erre. Jelenleg a hazai előfizetők körében a becsült átlagjövedelem 87.000 forint.

Mire és mennyit használjuk
A legtöbben a szolgáltatás ára miatt döntöttek annak idején a cég mellett, de sokan voltak azok is, akiknek ismerősük vagy számítástechnikai bolt dolgozója ajánlotta az Enternetet. A 2006-os felméréshez képest csökkent azon háztartások aránya, ahol az előfizetőn kívül mások is használják az Internetet. Három év alatt nem nőtt jelentősen azok száma, akik ügyintézésre vagy vásárlásra is használják az Internetet. A domináns tevékenység továbbra is a levelezés, a kapcsolattartás és az információszerzés maradt.

A háztartások átlagosan majdnem 2 internetezésre alkalmas számítógéppel rendelkeznek, míg a céges ügyfeleknél átlagosan 7 számítógépet találunk. Az egyéni előfizetőknél az összes számítógép 70%-a PC és 30%-uk laptop. A cégeknél 60-40%-os ugyanez az arány. A válaszadók 18%-a tervezi, hogy PC-jét laptopra cseréli. A céges ügyfeleknél a cserélni szándékozók aránya lényegesen alacsonyabb.

A fenti adatokból úgy látszik, hogy az internethasználat általánosságban továbbra is egyre szélesebb körben terjed, bár egyelőre még elsősorban a levelezés, kapcsolattartás és az információszerzés a fő felhasználási terület. Így elsősorban a mennyiségi növekedés van előtérben, állítja az Enternet, amit várhatóan a felhasználásra vonatkozó minőségi fejlődés is követ majd.

Tovább
Hirdetés

Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés