Connect with us

technokrata

Bannerek helyett barátaink reklámoznak

Kütyük

Bannerek helyett barátaink reklámoznak

“Egyáltalán nem mindegy, hogy autómmal elszáguldok egy óriásplakát mellett, vagy személyesen egy jó barátom ajánlja figyelmembe ugyanazt a terméket.”

Egy olyan költséghatékony hirdetési forma, az „appvertising” lép be az online-marketing piacra, mely alapjaiban változtathatja meg a hangsúlyokat a következő években. Egy amerikai felmérés szerint ezekkel a hirdetésekkel a fogyasztóknak hetvenötször annyi kapcsolatuk van, mint a hagyományos bannerekkel és ötször annyi, mint egy TV reklámmal. A felhasználók 85%-a használja egynél többször, 56%-a több mint kilencszer. A hirdetés interaktív, hiteles, ára pedig töredéke egy közepes kampánynak.

„Social marketing” azaz közösségi marketing, „appvertising” azaz reklámüzenet köré épített közösségi alkalmazások. Szinte ismeretlen kifejezések ezek a hazai hirdetők előtt, pedig a szakma többsége és a trendek szerint ez az online marketing jövője. A felnőtt internetezők 37%-a, a fiatalok 70%-a használ rendszeresen közösségi portálokat. Az Iwiw portálon hazánk lakosságának közel harmada jelen van, napi egy millióan használják. Mégis, a teljes hazai reklámozásnak kevesebb mint 0,005%-a kapcsolódik közösségi tevékenységhez. A weboldalakon még mindig szinte kizárólag banner reklámok futnak, amelyeket az internetezők többsége elutasít, letilt, vagy észre sem vesz.

Az Iwiw alkalmazások megjelenésével ez megváltozhat. „Egyáltalán nem mindegy, hogy autómmal elszáguldok egy óriásplakát mellett, vagy személyesen egy jó barátom ajánlja figyelmembe ugyanazt a terméket!” – hasonlítja össze ezt a lehetőséget a hagyományos reklámozással Alex Poulson, a Raygun Reklámügynökség angol kreatív vezetője. „Az Iwiw alkalmazásainak megvan a lehetősége, hogy szinte minden magyar internetezőt elérjen, és rajtuk keresztül a márka újfajta dialógust kezdeményezzen a vásárlókkal. A Facebookon számtalan sikeres példa van erre, most Magyarországra is eljutott ez a trend, remélem a cégek felismerik az ebben rejlő lehetőséget. Ebben segít a Sodapop.” A céget az Iwiw létrehozói és reklámszakemberek alapították.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek