Connect with us

technokrata

A nők a kezükbe akarják venni, mielőtt döntenének

Kütyük

A nők a kezükbe akarják venni, mielőtt döntenének

Kiderült, hogy a férfiak vagy a nők hajlamosabbak inkább az online költésekre, és hogy a tapasztaltak szerint milyen gyakori a negatív élmény.

500 fős mintán vizsgálta a magyar internetezők online vásárlási szokásait lakóhely és iskolázottság szerint a 14 és 69 év közötti korosztályban egy, a D-Link megbízásából készült felmérés. A 71%-os online vásárlási arány leginkább a Közép-Magyarországon élőkre, magas iskolázottságúakra és férfiakra igaz, a legfontosabb szempontok az ár, a tömeg elkerülése és a széles kínálat. Számos más jellemző derült még ki a felmérésből: a vásárlók 66%-a használ árösszehasonlító oldalt – mint amilyen a Depo.hu -, és 90%-uk ad más vásárlók véleményére, mely a termékről szerzett információ legmegbízhatóbb forrása számukra.

Az árösszehasonlító oldalak és más vásárlók véleményei a legfontosabb döntési tényezők a felmérésben megkérdezettek szerint. Bár a webáruházak mellett szóló érveknél az emberek 56%-a az alacsonyabb ár, 42%-a az otthonról való kényelmes vásárlás, 31%-uk a széles választék, 23% pedig időhiány miatt választja az online boltokat, szintén fontos 37% számára a bolt megbízhatósága, 22%-nak a garanciális feltételek, 15%-uk pedig a fizetési feltételek ismeretében dönt az adott bolt mellett. Online vásárlás kapcsán a megkérdezettek 19%-ának volt negatív élménye, és ezek háromnegyede a termékből adódik, annak szállítás közbeni sérülése, vagy meg nem érkezése a jellemző. Garanciával, fizetéssel és szállítással a vásárlók 6, 10 és 17%-ának volt problémája.

Férfiak és nők, demográfiai különbségek
A felmérés jelentős különbségeket mutatott a nemek és korosztályok online vásárlási szokásai között. A férfiak szívesebb vásárolnak online, és sokkal nagyobb arányban figyelik az árat, garanciális feltételeket, és használnak árösszehasonlító oldalt, valamint nagyobb arányban fizetnek átutalással, mint a nők. A nők kisebb arányban választják az online vásárlást, és többen hivatkoznak arra, hogy fontos a termékhez kapcsolódó fizikai kontaktus vásárlás előtt. Szintén kevésbé fontosak számukra a garanciális feltételek, és több nő fizet készpénzzel a szállításkor.

Ezek a különbségek az életkor kapcsán is megmutatkoznak. A 25 és 34 év közötti korosztály szintén kevésbé figyel a garanciára, viszont fontos számára a fizetési feltétel, mint választási szempont, nagyobb mértékben ad más vásárlók véleményére, és főképp időhiány miatt vásárol webáruházban. A hazai alacsony hitelkártya szám miatt a vásárlók 81%-a használ készpénzt fizetéskor, 43%-uk átutalással fizet, és csupán 16%-uk használ hitelkártyát, még kevesebb online vásárlásra szolgáló kártyát.

Azok, akik nem vásárolnak webáruházban, 62%-ban azért választják a hagyományos boltokat, mert ragaszkodnak a termékkel való fizikai kontaktushoz. 37%-uk tart az online fizetéstől, 23% fél, hogy csalás áldozata lesz, 16% nem tud eleget az online vásárlásról, 13% az eladótól kapott útmutatást, tanácsokat hiányolja.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek