Connect with us

technokrata

Játék közben is elöntenek a reklámok?

Kütyük

Játék közben is elöntenek a reklámok?

Két géppisztolysorozat között egy hamburgerreklám.

Ősidők óta létezik a számítástechnika digitális világában egy olyan szeglet, amelyben sokan sokat időznek, ám az eddig mégis (javarészt) mentes volt a hirdetésektől. Megszoktuk, hogy a játékokban gondolkodnunk kell, esetleg agyatlanul (vagy ésszel) lövöldözni. Ugyan egy-egy autós játékban már szembetalálhattuk magunkat reklámmal, de ott még illeszkedett is a program teremtette atmoszférához. Ám az, hogy a játékok javában hirdetés legyen, teljesen eltér a megszokottól. A Google azonban itt is megváltoztathat mindent.

Pár napja jelentette be az amerikai óriásvállalat AdSense for Games bétájának elindulását. Ez az első olyan kezdeményezés a Google-től, ami közvetlenül a játékipart célozza meg, és szintén ez ad választ arra a kérdésre, ami már 2007 februárja óta foglalkoztatja a kíváncsi fejeket. Akkor vásárolta fel ugyanis az AdScape Media céget a Google, potom 23 millió dollárért; az akkor megszerzett tudást pedig most és ilyen módon kamatoztatja.

Christian Oestlien, az AdSense for Games vezető termékmenedzsere szerint első körben javarészt az úgynevezett casual game-nek nevezett Flash-játékokat célozzák meg. Ez az a kategória, amivel a legtöbben csak esetenként szórakoznak, néhány (tíz) percnyi szabadidőt elütve a monitor előtt. Ebben a szférában talán nem is annyira zavaró egy-egy reklám megjelenítése, hiszen a már kialakult oldalak (mint amilyen például a Kongregate) is megjelenítenek hirdetéseket az oldalaikon – tulajdonképpen ebből tartják el magukat.

Rövidtávon nem vár kiugró bevételeket a lépéstől az amerikai vállalat, hiszen ezen a piacon több erős riválisa is van (például a Microsoft), akik „korábban érkeztek”. Kitartó és következetes üzletpolitikával azonban domináns részesedésre törhet a vállalat ezen a téren is. Ehhez persze komoly kutatásra van szükség, hiszen a játékokkal kapcsolatos hirdetések bonyolultabbak, mint egy „mezei” weboldalon való reklámozás. Igaz, hogy a játékosok sokkal tovább „bámulják” a felületet, viszont az azon kívül eső területekre szinte egyáltalán nem figyelnek, mivel a játékra koncentrálnak.

A kulcs az „intelligens” elhelyezésben rejlik. „A reklámokat integrálni kell a játékokba.” – mondta Dorian Benkoil, az online üzleti tanácsadással foglalkozó Teeming Media alapítója. Benkoil szerint emellett arra is nagy gondot kell fordítani, hogy a reklám illeszkedjen a játékmenethez és -stílushoz. Ez pedig nem megy a Google által megszokottként alkalmazott automatikus módon. Legalábbis még nem – ha az amerikai vállalat ezen tud változtatni, akkor nagyon hamar komoly szereplőjévé válhat a piacnak.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek