Connect with us

technokrata

Az LG beelőzte a Sony Ericssont – a Nokia trónja megingathatatlan

Kütyük

Az LG beelőzte a Sony Ericssont – a Nokia trónja megingathatatlan

Lássuk, hogy jelenleg körülbelül hogyan alakulnak a mobilpiaci erőviszonyok!

A Gartner piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy a piacvezető Nokia az idei esztendő első negyedévében mintegy 115 millió mobiltelefont adott el globálisan, így egy év alatt 35,5 százalékról 39,1 százalékra tudta növelni a részesedését.

A második helyen a dél-koreai Samsung trónol, mely vállalat 2008 első három hónapjában 42 millió mobil készüléket hozott forgalomba, ami arra volt elég, hogy 12,4 százalékról 14,4 százalékra növekedjen a piacrésze. Közismert, hogy a Motorola mostanság rendkívül nehéz időket él át: a bronzérmes amerikai vállalat részesedése 18,4 százalékról 10,2 százalékra zsugorodott, hiszen az említett időszakban mindössze 30 millió Motorola telefont sikerült eladni.

A Gartner adatai szerint a dél-koreai LG beelőzte a korábbi negyedik helyezettet, a japán-svéd Sony Ericssont. Az LG 24 millió eladott telefonnal a piac 8 százalékát tudhatja magáénak, a Sony Ericsson pedig 22 milliós darabszámával körülbelül 7,5 százalékos piacrésszel bír. A Sony Ericsson munkatársai szerint a visszacsúszásnak elsősorban az az oka, hogy a cég leginkább a közép-, illetve felsőkategóriában szokott erős lenni, ám mostanság pont ezek a kategóriák gyengélkednek, főleg Nyugat-Európában, mert az emberek egyszerűen kevesebbet költenek új mobilokra.

A piackutatók úgy vélik, hogy 2008-ban mintegy 10-15 százalékkal fog növekedni a mobilpiac, ahol is 2008 első negyedévében összesen 294 millió készüléket adtak el a gyártók.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek