Connect with us

technokrata

Keress velünk, fizetünk érte!

Kütyük

Keress velünk, fizetünk érte!

Avagy hogyan lehet(?) lenyomni a Google-t…

A Microsoft már régóta „szenved” attól, hogy saját online keresője, a Live Search képtelen még csak megközelíteni is a Google keresőjének kedveltségét. Sőt, általános trend, hogy szinte minden webkereső részesedése szorul vissza, a Google javára. Ezt a trendet pedig úgy kívánja megfordítani a Microsoft, hogy bejelentette: annak az amerikai internetezőnek, aki az ő szolgáltatásukkal végez keresést, fizetnek.

Azok a felhasználók kaphatnak kisebb juttatást a redmondi szoftveróriástól, akik regisztrálnak a Live Search-ön, majd ezt követően ezen a felületen keresztül bukkannak rá egy olyan termékre, amelyet meg is vásárolnak. Honorálandó lojalitásukat, a Microsoft számukra valamennyit visszafizet a vételárból. Persze nem saját zsebből finanszírozza ezt a vállalat: azoktól a kereskedőktől beszedett pénzből juttat a vásárlóknak, akikkel megállapodást kötöttek a Live Search-ben való hirdetésre. Olyan neveket sikerült megszerezni a szolgáltatáshoz, mint az aukciós oldalak vezetőjének számító Ebay vagy a Barnes & Noble könyváruházlánc.

A cél nem változott, csak az irány
„Hiszünk abban, hogy a keresés sokkal több értéket hordoz mind a fogyasztók, mind a hirdetők számára, mint amit ma kínál. Célunk, hogy a Live Search-öt a legjelentősebb kereskedelmi keresővé tegyük a Weben.” – nyilatkozta Bill Gates a bejelentés kapcsán.

Elemzők egy része szerint a visszafizető program új irányt jelent a Microsoftnál. Amint arról mi is többször beszámoltunk, az év elején a redmondi szoftveróriás nyílt felvásárlási ajánlatot tett a Yahoo-ra, hogy azzal egyesülve próbálja meg „lenyomni” a Google keresőjét. Az ügylet annak ellenére kudarcba fulladt, hogy a Microsoft több mint 44 milliárd dollárt kínált fel a Yahoo részvényeseinek – a cég vezetése elutasította az ajánlatot. A Steve Ballmer vezette vállalat azonban nem adta fel az online keresés piaci pozícióinak erősítésére szőtt tervét – ennek eredménye a Live Search felületén tegnap meghirdetett program.

Végül két érdekes statisztika: 2012-re az USA-beli kiskereskedelmi értékesítés Interneten keresztül zajló része 335 milliárd dolláros forgalmat fog eredményezni. Jelenleg pedig az online vásárlások 68 százaléka kezdődik úgy, hogy a leendő vevő felkeres egy online keresőt, hogy utánanézzen a megvásárolni tervezett terméknek, áll az Emarketer piackutató cég felmérésében.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek