Connect with us

technokrata

A szép weboldal nem jó

Kütyük

A szép weboldal nem jó

Nincs elég kreativitás, pedig kellene.

Múlt hét végén Tatabányán zajlott az MÜTF (Modern Üzelti Tudományok Főiskolája) minikonferenciája, ahol az internet meghatározó szereplői osztották meg tapasztalataikat. Klenovszki János, az NRC ügyvezetője elmondta, hogy az internetpenetráció mértékében nem csak hazánk, Európa is le van maradva. Magyarországon ez a szám most 46%, de a tapasztalatok alapján 40%-os internetpenetráció felett a növekedés lelassul, így az itthoni eddig sem gyors növekedés ezután még lassabb lesz. Klenovszki az eddigi lassú növekedés egyik okának a nem megfelelő reklámozást tartja, amely bár az utóbbi években sokat fejlődött, de még mindig nem megfelelő. Másik oka ennek az alacsony számnak a korösszetételében keresendő, hisz köztudott, hogy kevés fiatal van Magyarországon. Egy tapasztalat azonban derűlátásra ad okot: „Aki elkezdi használni a netet, az gyakori felhasználóvá válik.” – mondta Klenokszki. 2012-re az NRC 57%-os penetrációt prognosztizál.

Alexis Ohanian, a reddit.com alapítója elmondta, hogy a már magyar nyelven is elérhető oldal 4,5 millió látogatót számlál havonta, ami azt jelenti – és ez világszerte jellemző -, hogy az emberek unatkoznak a munkahelyükön. Ohanian szerint eddigi munkájuk legfőbb tanulsága, hogy a márka nem fontos az interneten, csak a friss, nívós, hiteles és demokratikus tartalom. A siker titka a szabad online tartalom, ami mindig változik, de az hogy ez honnan, kitől származik, az olvasók számára nem fontos.

Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője elmondta, hogy köztudottan a keresés az egyik legfontosabb tevékenység az interneten, ami meglepő azonban, hogy sokan a keresőt navigációs célokra használják hazánkban. Peresztegi felhívta a figyelmet a Google új szolgáltatására, a Google Trends-re (trends.google.com), ahol bárki számára elérhető bármely szó keresési számának változása. Vagyis nyomon követhető, hogy egy adott szóra való keresések, hogyan változtak a megadott időszakban. Bár konkrét keresési számokat nem publikál a Google, de akár egy offline kampány hatása is jól mérhető a Google Trends segítségével.

Damjanovich Nebojsa tanácsadó szerint az itthoni online kommunikáció és marketing megtervezésének már az első lépését elhibázzák a cégek, ez pedig a célcsoport (pontos) meghatározása. Az, hogy sem a kis-, közepes vállalkozások, sem a nagy vállalatok nem használják ki az internet biztosította lehetőségeket, nem újdonság. Oka az érdektelenség, illetve a tanulásra fordítandó idő hiánya. A marketingesek nagy része még a mai napig azt hiszi, hogy egy weboldalt jobbá tenni úgy lehet, ha szebbé tesszük, és ez óriási hiba. A legtöbb helyen hiányzik a website ergonómia vizsgálata, a kreatív szövegírás, ami azért meglepő, mert a hagyományos reklámozásban ezek alapvető elvárások.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek