Connect with us

technokrata

Nokia 2008: megújulás és átalakulás

Kütyük

Nokia 2008: megújulás és átalakulás

A Nokia első idei budapesti sajtótájékoztatóján jártunk, ahol is számos friss információ hangzott el a céggel kapcsolatban.

Greig Williams ügyvezető igazgató a rendezvényen bejelentette, hogy 2008. január 1-jétől a vállalat új szervezeti felépítésben működik. Mint az elhangzott, a szervezeti átalakítást a Nokia üzleti stratégiája tette szükségessé, mellyel a vállalat jövőbeli növekedési célkitűzéseivel összhangban álló szervezetet hozott létre, így a vállalat egészében hatékonyabbá válik a munkavégzés.

˝A mobilkommunikációs- és az internetes-iparág konvergenciájával új növekedési lehetőségek nyílnak meg előttünk mind a készülék-üzletágban, mind pedig a fogyasztói internetszolgáltatások és a vállalati megoldások terén. A gazdag, mobilon elérhető szolgáltatások iránti egyre nagyobb fogyasztói igény miatt megérett az idő a váltásra. A Nokia minden árkategóriában, a készülékek legteljesebb választékára szeretné kiterjeszteni e szolgáltatásokat. A Nokiát ez az egyedülálló hozzáállás különbözteti meg az egy feladatra koncentráló megoldások gyártóitól˝ – nyilatkozta az üggyel kapcsolatban nemrégiben Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia elnök-vezérigazgatója. ˝Biztosak vagyunk abban, hogy az új szervezeti felépítéssel kiaknázhatjuk a lehetőségeket, és egyidejűleg befektetéseinket és tevékenységünket is hatékonyabbá tehetjük˝.

Mint azt megtudtuk, a Nokia jelenleg mintegy 6.000 főt foglalkoztat Magyarországon, melyből körülbelül 5.500-an a cég komáromi gyárában, 500-an pedig a budapesti irodákban dolgoznak. Greig Williams elmondta, hogy a Nokia is meglepődött azon, hogy hazánkban milyen jelentős érdeklődés mutatkozik az olyan felsőkategóriás készülékek, mint például az E90, az N95, az N95 8GB, vagy például az N82 iránt (telefontesztek a lentebbi linkeken).

Emberünk egyébként érdekességként hozzátette, hogy az átlag mobilosok mind a mai napig három fő szolgáltatást használnak egy mobilon: a hangfunkciókat, az SMS-t és az órát. Egy felmérés szerint az európai vásárlóknak mintegy 30 százaléka azzal sincs tisztában, hogy a telefonjával akár már fotózni is lehet. Williams szerint olyan reklámokat kell készíteniük a mobilcégeknek, melyből tömören és velősen kiderül, hogy milyen tudás rejlik az új telefonokban. Pozitív példaként az Apple iPhone reklámját hozta fel, mely 30 másodpercbe sűrítve gyakorlatilag mindent elárul a készülékről.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek