Connect with us

technokrata

Kinek kedvez a hűségszerződés?

Kütyük

Kinek kedvez a hűségszerződés?

A Hírközlési Érdekegyeztető Tanács ajánlása nem védi az ügyfelek érdekeit.

A Hírközlési Érdekegyeztető Tanács, a természetes személy előfizetőkkel kötendő „hűségszerződésekre” vonatkozó ajánlása semmitmondó, elsősorban PR célokat szolgál – állítja a Sciamus független telekommunikációs tanácsadó. A vállalat üdvözli a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács kezdeményezését, de hangsúlyozza, a kezdeményezés célja – miszerint az ügyfelek érdekeit védeni kell – ezzel az ajánlással nem valósult meg.

Bedő Erik, a Sciamus vezető tanácsadója szerint a vezetékes kommunikáció területén a hűségszerződések nem okoznak akkora gondot, mint a mobilszolgáltatók esetén. A mobilszolgáltatók a többszintű hűségnyilatkozatokkal úgy zárják be ügyfeleiket, hogy ezzel az esetek többségében az ügyfél nincs tisztában. A szolgáltatók célja a hűségnyilatkozatokkal, természetesen az ügyfelek szolgáltatóhoz kötése, melyet úgy tesznek meg, hogy mind a szerződések kötésekor, mind készülékvásárláskor „hűségre” kötelezik az ügyfelet átláthatatlan, „össze nem hangolt” lejárati dátumokkal, feltételekkel, túlzó lelépési követelésekkel. Emiatt lenne sürgető szigorú követelmények felállítása a szolgáltatókkal szemben.

A Sciamus több éve ügyfelei érdekeit képviseli a telekommunikációs szolgáltatókkal szemben, így tapasztalataira alapozva három igen fontos ponttal egészítené ki a 2007. októberében született dokumentumot:

– A Sciamus véleménye szerint az automatikus szerződéshosszabbítás kizárólag a szolgáltatók érdeke. Mi több, minden esetben mikor ezzel a módszerrel élnek – a SciamuS véleménye szerint – kötelességük lenne a szerződés hosszabbítása előtt 60 nappal, az ügyfelek írásos tájékoztatása. A nyilatkozat sajnos, éppen ezzel ellentétes ajánlást tesz.

– Előfizetések vásárlása esetén a hűségnyilatkozat nem fogadható el. Lelépési díj pedig csak abban az esetben jogos, amennyiben akciós készülékvásárlás történt. Sajnos, bizonyos mobilszolgáltatók előfizetés vásárlása esetén is megkövetelik ezt, akkor is, ha nem történt akciós készülékvásárlás.

– Akciós készülék vásárlása esetén, kötelezővé kellene tenni a szolgáltató számára olyan ajánlat tételét, melyben a készülékvásárlás miatt megkötendő hűségnyilatkozat időtartama nem haladja meg a fő hűségnyilatkozat időtartamát. Hiszen a több, egymással nem összehangolt hűségnyilatkozat átláthatatlan, felbonthatatlan hálót sző az ügyfelek köré.

A Sciamus emellett, hiányolja a konkrét javaslatokat, illetve elítéli a sok esetben a szolgáltatók érdekei mellett szóló ajánlás pontjait.

A Sciamus reméli, hogy mind a szolgáltatók, mind a fogyasztó érdekeit képviselő szervek további lépéseket tesznek a probléma kezelésére.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek