Connect with us

technokrata

Olcsóbb, hatékonyabb közigazgatást az Internet révén!

Kütyük

Olcsóbb, hatékonyabb közigazgatást az Internet révén!

Ahol már bevált az elektronikus ügyintézés: online rendőrörs, önkiszolgáló lakossági portál.

A szeptember 19-e és 21-e között megrendezett 4. Miniszteri E-közigazgatási Konferencián Molnár Szilárd kutatási igazgató és Csótó Mihály kutató vett részt az ITTK részéről. A „Kihasználni az e-közigazgatás előnyeit” címet viselő konferencián több mint 1000 szakember, valamint minden tagállam szakminisztere demonstrálta, hogy az e-közigazgatás még mindig egy kiemelkedő területként kezelendő az európai információs társadalom fejlesztésén belül. Ahogy Siim Kallas az igazgatási, ellenőrzési és csalás elleni ügyek területéért felelős Európai Bizottsági alelnök kiemelte: „az e-közigazgatás a főáramba került, ami azt jelenti, hogy az e-kormányzati fejlesztések költségei a politikai büdzsétervezések integráns, elfogadott részévé váltak.”

Miniszteri deklaráció
A konferencia egyik fontos eseményeként a tagállamok szakminiszterei egy deklarációban rögzítették az e-közigazgatás elkövetkezendő éveinek legfőbb irányait. Eszerint:
– Erősíteni kell az interoperabilitás határokon átnyúló, azaz európai dimenzióit,
– csökkenteni kell az adminisztratív terheket és költségeket, ezáltal pedig hatékonnyá és eredményessé tenni az állampolgárok, a vállalkozók és a közigazgatás kapcsolatát,
– biztosítani kell a befogadó e-közigazgatási szolgáltatásokat, különös figyelmet fordítva a szegényebb társadalmi csoportokra,
– jobban bevonni az állampolgárokat a politikai folyamatokba, valamint tovább növelni az átláthatóságot.

Legjobb gyakorlatok
A konferencián immár harmadik alkalommal ítélték oda a legjobb, leginnovatívabb európai e-kormányzati gyakorlatoknak járó díjakat. Az öt kategória díjazottjai a következők:

1. A gazdasági növekedést és a munkahelyteremtést elősegítő szolgáltatások kategóriájában az amszterdami HoRaCa1 elnevezésű egyablakos rendszer, mely a vendéglátóiparban (szállodák, vendéglők, kávézók) érdekeltek számára segít a vállalkozás elindulásához szükséges valamennyi teendő egy helyen történő elvégzésében.

2. A részvétel és átláthatóság kategóriában a norvég MyPage diadalmaskodott, mely egy „önkiszolgáló” lakossági portál, ahol a felhasználók személyre szabott e-szolgáltatásokat vehetnek igénybe, illetve kezelhetik a róluk a hatóságok számára rendelkezésre álló személyes adataikat is. Az oldal távlati célja, hogy valamennyi kormányzati szint valamennyi szolgáltatása elérhetővé váljon a MyPage segítségével 2009-re.

3. A társadalmi hatás és kohézió témakörében a Besancon.clic kapta a díjat, melynek célja, hogy csökkentse a digitális megosztottságot, a térség IT-felszereltségének növelésével. A program keretében cégek által adományozott – és azok felújításánál fogyatékossággal élő embereknek munkahelyet teremtve – eszközöket osztanak ki a rászorulóknak (általános iskoláknak, kórházaknak, idősotthonoknak).

4. A hatékony közigazgatás témakörében német győztest avattak: a Német Közigazgatási Címtár győzött. A rendszerben valamennyi elektronikusan elérhető e-kormányzati szolgáltatás szerepel, megteremtve azt az elengedhetetlen infrastruktúrát, mely biztonságos és megbízható kommunikációt biztosít az intézmények közötti papírmentes ügyintézéshez.

5. Az ötödik, nyilvános szavazással eldőlő kategóriát – a legnagyobb hatású jó gyakorlat – az Olaszországban létrehozott Online Rendőrörs nyerte, mely 2006 februárjában az első ilyen volt a maga nemében. Az általános információkon, letölthető nyomtatványokon kívül online bejelentéseket lehet tenni, illetve szaktanács is kérhető a felületén.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek