Connect with us

technokrata

Csomagot a netről

Kütyük

Csomagot a netről

Az online vásárlók háromnegyede utánvéttel rendeli az árut, és még ennél is nagyobb arányban kérnek kiszállítást.

Folyamatosan nő azoknak a kisebb boltoknak a száma Magyarországon, amelyek kiegészítő tevékenységként lakossági csomagfeladó hellyé válnak. A forgalom növekedésének hajtóereje egyértelműen az internetes magán és üzleti kereskedelem.

„A GLS General Logistics System Hungary Csomaglogisztikai Kft. az elmúlt fél évben csaknem megduplázta, 110-ről 200-ra növelte lakossági csomagfelvevő helyeinek, az úgynevezett GLS CsomagPontoknak a számát az országban. A robbanásszerű terjeszkedés a kis boltok együttműködésével történik” – mondta Oreskó György, a GLS projektvezetője, aki hozzátette: a shop-in-shop (üzlet az üzletben) rendszerben működő hálózat népszerűségét és forgalmát nagyban növeli az internetes kereskedelem terjedése.

Online piaci szakértők szerint az online értékesítés jelenlegi forgalma nagyjából évi kétmilliárd forint, a növekedés pedig havonta 20 százalék. A háromszázezer online vásárló 75 százaléka utánvéttel rendeli az árut, és még ennél is nagyobb arányban kérnek kiszállítást.

A fentiek fényében a GLS az idei (áprilistól jövő év áprilisáig tartó) üzleti évében 20-30 százalékos bevételnövekedést vár a CsomagPontoktól, amivel jelentősen növelni tudják majd jelenlegi 10 százalékos részesedésüket a becsléseik szerint jelenleg 60 milliárdos csomagszállítási piacon. A megrendelések növekedésének üteme azonban azt sem zárja ki, hogy a GLS jelentősen túlszárnyalja majd saját várakozásait, mind az év végére tervezett 350 CsomagPont, mind pedig a bevétel tekintetében.

A cég tervei szerint 2008 végére már 750 csomagfeladási hely működik majd Magyarországon. A GLS CsomagPontok előnye, hogy a privát feladók is könnyen hozzáférhetnek a GLS eddig csak közületi ügyfelek számára hozzáférhető belföldi és nemzetközi csomaglogisztikai rendszeréhez. A cég a kiszolgálás minőségével, megbízhatóságával és gyorsaságával kíván előnyre szert tenni a hagyományos lakossági postai szolgáltatások piacán.

A GLS CsomagPontok shop-in-shop (bolt a boltban) rendszerben jelennek meg, üzletek, boltok, illetve szolgáltató vállalkozások üzemeltetésében. Sokan felismerték, hogy a CsomagPont tevékenység az üzemeltető vállalkozónak nem jár beruházással, extra költségekkel, és mindemellett a vállalkozás tevékenységi körét bővíti, így visszatérő vevőszáma és bevételei növekedését érheti el.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek