Connect with us

Hirdetés

technokrata

Kiderül az igazság: mire használjuk a mobiltelefonokat?

Kütyük

Kiderül az igazság: mire használjuk a mobiltelefonokat?

A kutatók 21 országban vizsgálták a különböző mobileszközöket és -tartalmakat.

A mobiltelefont sokkal többet használják üzenetküldésre és mobilinternetezésre, mint telefonálásra – derül ki a Universal McCann legfrissebb, amerikai, ázsiai, nyugat-európai, és orosz piacokon végzett kutatásából. Az Anytime, Anywhere (magyarul: Bárhol, bármikor) elnevezésű kutatás a mobileszközök és -tartalmak marketingkommunikációs szempontú vizsgálatára helyezi a hangsúlyt.

Az átlagos felhasználók manapság a mobilozással töltött idő alig felében beszélgetnek egymással. Ehelyett sokkal szívesebben küldenek szöveges (40 százalék), illetve multimédiás üzenetet (6 százalék), vagy interneteznek a mobiltelefonjuk segítségével (7 százalék). Talán nem meglepő, hogy a japánok töltik a legkevesebb időt a mobilon csevegéssel: a mobilozási időnek csupán 24 százalékát.

A mobilfelhasználói szokásokban beállt drámai változás oda vezetett, hogy a fogyasztók elkezdtek élénken érdeklődni a minőségi tartalmak iránt (zene, sportok, televíziós és mozi-előzetesek). Mindez óriási lehetőség a hirdetők számára, mivel a kutatás szerint az emberek a tartalomhoz kapcsolódó hirdetéseket találják a reklámozás leginkább elfogadható formájának.

A most nyilvánosságra hozott tanulmány második elemzése a Universal McCann 21 országra kiterjedő kutatási programjának, melynek során a kulcsfontosságú digitális témákat globális kontextusban vizsgálták. Az ez év júliusában tízezer résztvevő bevonásával készült tanulmány szerint a következő nagy durranás a mobiliparban a televízió megjelenése lesz a mobiltelefonok kijelzőjén; jelenleg a megkérdezettek 8 százaléka próbálta már ki a mobil TV-t, de 33 százalékuk használná szívesen.

A kutatás arra is rávilágított, hogy a jelen felhasználói számtalan hordozható eszközhöz jutnak hozzá, tekintet nélkül a helyi gazdasági, társadalmi, és kulturális körülményekre. A megkérdezettek 66 százaléka rendelkezik hordozható zene-, illetve média-lejátszóval, 45 százalékának van laptopja az otthonában, vagy a munkahelyén, és 28 százalékuk birtokol hordozható játékkonzolt. Ez a páratlan hozzáférés óriási keresletet indukált az olyan tartalmak iránt, mint a zene, a filmek, és a tévéműsorok.

Jelenleg az emberek nagy része illegális forrásokból jut ezekhez a tartalmakhoz: a letöltések még mindig messze meghaladják a fizetett zenevásárlások mennyiségét. A felhasználók 38 százaléka számára az elsődleges tartalomforrás a legális CD-k zeneanyagának konvertálása hordozható lejátszókra, míg 36 százalékuk vallja be, hogy részt vesz a peer-to-peer illegális fájlcserében. Mindkét módszer túlszárnyalja a fizetett letöltések mennyiségét, mely csupán 16 százalékot képvisel. Mindez annak ellenére van így, hogy a zene az első számú olyan hordozható tartalom, amelyért a felhasználók hajlandóak lennének fizetni.

A kutatásból kiderül továbbá, hogy a világszerte 3G telefonok a legkeresettebb mobil eszközök. A 3G az első számú hordozható technológia – a megkérdezettek 43 százaléka használná szívesen. Ezzel megelőz minden más eszközt, köztük a lejátszókat, a hordozható játékkonzolokat és a laptopokat is.

A mobiltelefonok után egyébként a digitális kamerák a legnépszerűbb mobil eszközök – a megkérdezettek 81 százaléka rendelkezik ilyennel. A kamerával ellátott mobilok majdnem ennyire népszerűek, a válaszadók 76 százaléka birtokol ilyet.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés