Connect with us

technokrata

Mi keresnivalója van a Microsoftnak?

Kütyük

Mi keresnivalója van a Microsoftnak?

Az idő előtt kiszivárgott információk és a letiltott blog esete a Microsofttal.

Egy redmondi alkalmazott nemrég részleteket tett közzé a Microsoft Live Search szolgáltatásának várható változásairól. A hónap elején a céges berkekben már bemutatott keresőmotor olyan fejlesztéseket tartalmaz, melyek elsősorban a videók és a termékek iránti kutakodást teszik hatékonyabbá. Legalábbis Akram Hussein, a Windows Live programmenedzserének blogja szerint, ahol erre példának egy, digitális kamerákra vonatkozó keresést hozott fel. Az intelligensebbé vált Live Search nem csak a termék részleteit dobta ki a találatok között előkelő helyen, hanem a felhasználói tapasztalatokat és más, hasznos információkat is könnyen elérhetővé tett.

Habár a Microsoft már eltávolíttatta az Internetről az ominózus blogot, a Liveside.net üzemeltetői még időben lementették a bejegyzésben található képeket és egyéb részleteket. Ennek az „archiválásnak” köszönhetően derült fény idő előtt az úgynevezett celebrity search lap fejlesztésére, mely tulajdonképpen egy ismert embereket, sztárokat rangsoroló, a velük kapcsolatos híreket, eseményeket előkeríteni képes szolgáltatás.

Végezetül a videokeresésről is érdemes pár szót szólni. Hussein a már meglevő redmondi fejlesztés tovább javított változatát ecsetelte blogjában; többek között az azonnali lejátszás előnyeit méltatta. A bemutató szerint a találatok listájában nem szükséges kattintgatni, pusztán elég az egérkurzort a megtekinteni kívánt videó fölé vinni, és az előnézeti lejátszás azonnal megkezdődik.

A folyamatos fejlesztések érzékeltetik, hogy a Microsoft tisztában van azzal: az online keresés tekintetében igencsak elmaradt nagy riválisától, a Google-től – sőt, még a Yahoo is jócskán megelőzi. Az észak-amerikai piacon – a Comscore értékelése szerint – augusztusban tovább vesztett népszerűségéből a redmondi kereső, a júliusi adatokhoz viszonyítva. A nyár utolsó hónapjában az összes kutakodás 12,3 százalékát végezték az internetezők a redmondi vállalat szolgáltatásával, miközben a Google az összes keresés 56,5 százalékát szolgálta ki. A Yahoo a két nagy közé beékelődve, ám szintén piacot vesztve 23,3 százalékot produkált augusztusban.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek