Connect with us

technokrata

Magyarok és a webkamerázás

Kütyük

Magyarok és a webkamerázás

Hogyan állunk a videokommunikációs eszközökhöz mi, magyarok?

A magyar online felhasználók webkamera használati szokásairól végzett felmérést a Logitech megbízásából a KutatóCentrum júliusban. A kutatás során 1138 főt kérdeztek meg online adatgyűjtési módszerrel, melynek mintája kor, nem, végzettség és Budapest-vidék arány szempontjából reprezentálta a magyarországi, 18-69 év közötti internet használók körét. A felmérés azt vizsgálta, hogy a magyar internetezők mennyire ismerik az internet-kommunikációs eszközöket, azok gyártóit, illetve milyen gyakran és milyen céllal alkalmazzák azokat.

Internet: egyre fontosabb kommunikációs csatorna
A felmérésben részt vevők több mint 88%-a szélessávú internet kapcsolattal – túlnyomó részben ADSL és kábeles hozzáféréssel – rendelkezik. A vizsgálat eredményei is alátámasztják azt az általános trendet, miszerint a Dial-Up kapcsolatok visszaszorulóban vannak hazánkban. Nem meglepő az sem, hogy az internet használat gyakoriságának növekedésével együtt nő a nagyobb sávszélességgel rendelkezők aránya is, ezzel párhuzamosan pedig az internet-kommunikációs eszközök használóinak száma.

A válaszadók nagy része legalább napi rendszerességgel csatlakozik a világhálóra.
A gyakori webkamera használók között szignifikánsan magasabb azok aránya, akik naponta többször is fellépnek a hálóra, mint ahogy ezt a ritkán, vagy egyáltalán nem webkamerázók körében tapasztalhattuk.

A Skype telefon kivételével (57%) valamennyi periféria ismertsége meghaladja a 90%-ot. Nem csodálkozhatunk ugyanakkor azon, hogy a Skype telefon ismertsége a webkamera használók körében számottevően magasabb. A valós idejű kommunikációhoz még továbbra is a mikrofont és a hangszórót használják a legtöbben. A headset elterjedtsége közel 50%-os, míg a Skype telefont csupán a válaszadók alig több mint egynegyede alkalmazza erre a célra.

Jelenleg a válaszadók több mint fele rendelkezik webkamerával, mivel azonban a nem használók 33%-a nyilatkozta, hogy a közeljövőben tervezi webkamera vásárlását, így a magyarországi internetezők közel háromnegyede jelenlegi, illetve potenciális webkamera használó. Minden második válaszadónak van hozzáférése webkamerához vagy otthon, vagy pedig a munkahelyén, azonban a webkamera, és az interneten keresztüli audio-vizuális kommunikáció elsősorban – és majdnem kizárólag – a magáncélú kommunikációban elterjedt.

Egyáltalán nem meglepő, hogy a kamerát használók döntően kapcsolattartásra használják a webkamerát. A használók fele videó-telefonálásra, 30%-uk pedig álló- és mozgókép és továbbítására használja a webkamerát. A internetezők egyötöde ismerkedik a világhálón keresztül a webkamera segítségével. Ez az arány a fiatalok körében jóval magasabb, mintegy 28 százalék. Munkára a ténylegesen használóknak csupán 7%-a veszi igénybe a kamerát. Azok közül, akik spontán is meg tudtak nevezni gyártókat, 46%-uk említi a Logitech-et; az összes webkamera-használó 37 százaléka használja a márka valamelyik modelljét.

Fókuszban a képminőség és az ár
A válaszadók fele vásárolt már valamilyen típusú webkamerát. A megkérdezettek kétharmada szerint egy webkamera vásárlásánál az első és legfontosabb szempont a képminőség. Első helyen sem az ár, sem pedig a könnyű használhatóság nem tartozik a leggyakrabban említett és legfontosabb kritériumok közé (hozzávetőlegesen 10%-10% említette őket mint legfontosabb szempontot). A képminőségen túl másodikként nézik az árat a vásárlók (64%), míg további fontos tulajdonságként a hangminőség (49%), és a könnyű használhatóság merül fel (44%).
A megkérdezettek egyötöde fektet hangsúlyt a gyártóra és a designra, ám ez az arány magasabb a 18-29 évesek között (27% és 28%)

A válaszadók 51%-a webkamera vásárlás esetén középkategóriás készüléket venne. A gyakori használók nagyobb arányban vennének felső kategóriás, nagy tudású készüléket, míg a hölgyek inkább az egyszerű, könnyen használható kamerákat preferálják.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd