Connect with us

technokrata

Gyilkos harc a mobiltelefon gyártók között

Kütyük

Gyilkos harc a mobiltelefon gyártók között

Tekintsük át röviden, hogy térségünkben jelenleg milyen mobiltelefon piaci erőviszonyok uralkodnak!

Ebben az IDC piackutató cég egyik legfrissebb tanulmány lesz segítségünkre, mely az EMEA régió mobilpiacával foglalkozik. Mint ismeretes, az EMEA régióba Európa, Közel Kelet és Afrika tartozik bele.

Nos, az IDC jelentése szerint a Nokia piaci részesedése immár nem kevesebb mint 51 százalék, vagyis elmondható, hogy a piacvezető finn gyártó alaposan elhúzott az őt követő konkurensektől. A második helyezett a dél-koreai Samsung, mely ugyan jelentős lemaradással, de még mindig tetemes, egész pontosan 17 százalékos piacrésszel követi a sorban a Nokiát. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára ezúttal a Sony Ericsson állhat fel: a japán-svéd gyártó a piaci torta mintegy 14 százalékát tudhatja magáénak.

Az elmúlt időszak egyértelműen legnagyobb vesztese a Motorola. Az amerikai vállalat 2006 második negyedévében még 17 százalékos piacrészt birtokolt, az idei esztendő hasonló időszakában viszont már csak 6 százalékos részesedést regisztrálhatott.

Az IDC közlése szerint 2007 második negyedévében az EMEA régióban 87 millió darab mobiltelefont adtak el, ami mintegy 8 százalékos növekedést jelent az egy évvel ezelőtti adathoz képest.

A cég elemzői úgy vélik, hogy a Nokiánál az elmúlt időkben az N95, az E65 és a 6300 típusjelű modellek aratták a legnagyobb sikert. A Samsung térnyerésében a rendkívül széles 3G termékpaletta, illetve a megújult Ultra készülékek játszották a főszerepet, a Sony Ericsson pedig az olcsó Walkman és Cyber-shot telefonokkal aratta le a babérokat. A Motorola visszaesésében az elöregedett portfolió a ludas: a cég szinte csak és kizárólag a szép, de sajnos nem túl nagy tudású RAZR modellekre próbál építkezni, ami a jelek szerint kevésnek bizonyul a sikerhez, legalábbis az EMEA régióban mindenképp.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek