Connect with us

technokrata

Zenehallgatás, újság, mozi – az Internet mindent lenyom

Kütyük

Zenehallgatás, újság, mozi – az Internet mindent lenyom

Az idei év fordulópont.

Egy nemrég ismertetett felmérés szerint, melyet a Veronis Shuler Stevenson cég készített, idén az Egyesült Államokban élők több időt fognak fordítani a Világhálóra, mint újságolvasásra, moziba menésre, vagy rögzített dalok hallgatására. Mindez azt jelenti, hogy a hirdetőknek ideje még nagyobb figyelmet szentelniük a digitális médiának, hiszen változóban vannak a fogyasztói szokások. Például 2006-ban az USA két legnagyobb reklámbevételét produkáló médiaszegmense az újság (55,7 milliárd dollár) és a televízió (48,7 milliárd dollár) volt. Becslések szerint azonban 2011-re mindkét médium háttérbe szorul az Internet miatt: a számítógépek százmillióit összekötő hálózat addigra közel 63 milliárd dolláros bevételt fog generálni, csak az Amerikai Egyesült Államokban.

Másra is fény derült a vizsgálat során: a kutatók rávilágítottak, hogy a tavalyi év során – igaz, csak mindössze fél százalékkal, de – csökkent a médiatartalmakra fordított idő. Ezt azt jelzi, hogy 2006-ban az amerikai vásárlók már túl sok ingert kaptak a korábbi évekhez képest az újságoktól és a többi hagyományos hír- és elektronikus szórakoztatási forrásoktól, ezért más szórakozási formák után néztek. A másik, ezt alátámasztó indok, hogy a hagyományos televíziós adásokkal szemben a felhasználók által létrehozott, online elérhető klipek – amelyeknek például a Youtube a gyűjtőhelye – jóval rövidebbek, ezért kevesebb időt is igényelnek.

Tíz év óta tavaly először fordult meg a trend – az évtized közepéig ugyanis folyamatosan emelkedett az egy főre jutó átlagos „médiafogyasztás” mértéke. Ráadásul idén már – a becslések szerint – az Internet nagyobb ideig láncolja magához az embereket, mint az újságolvasás vagy a zenehallgatás (amennyiben ebből kiesszük a streaming, online zenefolyamként hallgatott időszakot).

A trend egyébként hasonló hazánkban is: az itthoni videomegosztó szolgáltatások megjelenése után rohamosan nő(tt) népszerűségük; ráadásul a nagyobb kereskedelmi csatornák adásainak online elérhetősége is vonzza a technikailag érdeklődőbb honfitársainkat. Az újságolvasás és a moziba járás évek óta csökkenő tendenciát mutat, ugyanakkor a hazai internetes reklámpiac is intenzíven fejlődik.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd