Connect with us

technokrata

Zenehallgatás, újság, mozi – az Internet mindent lenyom

Kütyük

Zenehallgatás, újság, mozi – az Internet mindent lenyom

Az idei év fordulópont.

Egy nemrég ismertetett felmérés szerint, melyet a Veronis Shuler Stevenson cég készített, idén az Egyesült Államokban élők több időt fognak fordítani a Világhálóra, mint újságolvasásra, moziba menésre, vagy rögzített dalok hallgatására. Mindez azt jelenti, hogy a hirdetőknek ideje még nagyobb figyelmet szentelniük a digitális médiának, hiszen változóban vannak a fogyasztói szokások. Például 2006-ban az USA két legnagyobb reklámbevételét produkáló médiaszegmense az újság (55,7 milliárd dollár) és a televízió (48,7 milliárd dollár) volt. Becslések szerint azonban 2011-re mindkét médium háttérbe szorul az Internet miatt: a számítógépek százmillióit összekötő hálózat addigra közel 63 milliárd dolláros bevételt fog generálni, csak az Amerikai Egyesült Államokban.

Másra is fény derült a vizsgálat során: a kutatók rávilágítottak, hogy a tavalyi év során – igaz, csak mindössze fél százalékkal, de – csökkent a médiatartalmakra fordított idő. Ezt azt jelzi, hogy 2006-ban az amerikai vásárlók már túl sok ingert kaptak a korábbi évekhez képest az újságoktól és a többi hagyományos hír- és elektronikus szórakoztatási forrásoktól, ezért más szórakozási formák után néztek. A másik, ezt alátámasztó indok, hogy a hagyományos televíziós adásokkal szemben a felhasználók által létrehozott, online elérhető klipek – amelyeknek például a Youtube a gyűjtőhelye – jóval rövidebbek, ezért kevesebb időt is igényelnek.

Tíz év óta tavaly először fordult meg a trend – az évtized közepéig ugyanis folyamatosan emelkedett az egy főre jutó átlagos „médiafogyasztás” mértéke. Ráadásul idén már – a becslések szerint – az Internet nagyobb ideig láncolja magához az embereket, mint az újságolvasás vagy a zenehallgatás (amennyiben ebből kiesszük a streaming, online zenefolyamként hallgatott időszakot).

A trend egyébként hasonló hazánkban is: az itthoni videomegosztó szolgáltatások megjelenése után rohamosan nő(tt) népszerűségük; ráadásul a nagyobb kereskedelmi csatornák adásainak online elérhetősége is vonzza a technikailag érdeklődőbb honfitársainkat. Az újságolvasás és a moziba járás évek óta csökkenő tendenciát mutat, ugyanakkor a hazai internetes reklámpiac is intenzíven fejlődik.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek