Connect with us

Hirdetés

technokrata

Hősök, 24, Doktor Csont – népszerű sorozatok pár kattintásnyira

Kütyük

Hősök, 24, Doktor Csont – népszerű sorozatok pár kattintásnyira

A felhasználók örülhetnek, a tartalomtulajdonosok már kevésbé – új koncepció az internetes televíziózásban.

A legtöbb USA-beli televíziós csatornának van online médiaszolgáltató felülete – a reklámokkal megtűzdelt oldalakat naponta már milliószámra látogatják a tévézésről leszokóban levő amerikaiak. Ahhoz azonban, hogy valaki az összes kedvenc sorozatát fellelje, hosszas böngészésre van szükség, számos kattintás és scrollozás visz csak el a kívánt tartalomhoz. Egy új szoftver azonban leveszi ezt a terhet az internetező válláról – mindössze 1-2 klikkeléssel az összes népszerű tévéműsor elérhetővé válik a monitoron.

Veoh Networks névre hallgat a fenti kezdeményezés mögött álló cég – a San Diego-i vállalat a VeohTV szoftveren keresztül kínálja az online tévézés egyik legkényelmesebb formáját. A videomegosztó site-ból kinőtt szolgáltatás voltaképpen egy webböngészőre hasonlít, ám azzal ellentétben csak videókat jelenít meg – mint egy televíziós csatorna. Zárt tesztelése már zajlik, nyilvánosság elé azonban csak az év egy későbbi szakaszában kerül majd.

És miért lehet problémás a működése? Nos, az internetezők szempontjából nincs ilyen ok, annál inkább a tartalomtulajdonosok irányából. A szolgáltatás ugyanis „átvesz” olyan videókat, klipeket, amik egyébként is lejátszhatók a Weben (például a CBS, NBC, Fox, Youtube oldalairól) – ám a hozzájuk tartozó reklámokat már nem jeleníti meg (ha csak nincsenek a videóba ágyazva). Igaz, a Veoh Networks üzleti terve kitér arra is, hogy a helyileg megjelenített reklámokból származó bevételeket megosztaná a tartalomtulajdonosokkal; ám a műsorok megjelenítéséhez nem kér(t) engedélyt a vállalat. Tovább ronthatja az esélyeit a megállapodásoknak az a tény, hogy a szoftver képes a streamingek rögzítésére is – a Youtube médiafolyamként elérhető videóit például „fel lehet venni” vele. Ennek a lehetőségnek az illegális terjedéstől, mint a sátántól félő jogtulajdonosok bizonyára nem örülnek majd.

A kezdeményezés sikere azon múlik, hogy a televíziós csatornák melyik üzleti modellt tartják jövedelmezőbbnek: a saját webhelyen keresztüli tartalomterjesztést, vagy az ilyen, központosított disztribúció után kapott pénzeket. Míg az előbbinél saját hatáskörükben kell megoldani a hirdetők felhajtását, addig a Veoh-féle megoldásokkal csak a reklámbevételekből származó részesedést kell besöpörni. Vagyis innen nézve a VeohTV nagyon hasonlít az Apple Itunes-ára. Ezekre a központosított megoldásokra pedig – úgy látszik – egyre nagyobb igény van: példának lehetne említeni a Joost szolgáltatást, melyet a Kazaa és a Skype fejlesztői pátyolgatnak.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés