Connect with us

technokrata

Hátat fordítottunk a Microsoftnak

Kütyük

Hátat fordítottunk a Microsoftnak

Ismét kevesebben használják a cég keresőszolgáltatását.

Néhány hónapnyi erősödést követően ismét kevesebb internetező választotta a Microsoft-féle online keresőmotort webes kutakodásaihoz. A Nielsen/Netratings hétfőn megjelentetett adatai szerint márciusban még 10,1 százalékos részesedést mondhatott magáénak a vállalat, ám áprilisban már csak az internetes keresések 9 százalékát szolgálta ki. Ezzel párhuzamosan a Google tovább növelte előnyét: márciusban 53,7 százalékos, áprilisban 55,2 százalékos részesedést tudott felmutatni. Minimális mértékben, de a Yahoo is erősödött: a tavasz első hónapjában 21,8 százalékot, míg áprilisban 21,9 százalékot mértek a Nielsen/Netratings-nél.

A helyzet akár még aggasztó is lehet a Microsoft számára. Pedig januárban egy konferenciahíváson próbálták átbeszélni az akadályokat a redmondiak. Februárban és márciusban sikerült is valamelyest feljebb tornászni, vagyis több internetezőt rávenni, hogy a riválisok helyett válasszák inkább a Microsoft keresőjét, de a trend most megfordulni látszik. Mindazonáltal a szoftverfejlesztő gigász még mindig jobb helyzetben van, mint a lista negyedik helyén álló AOL – az USA egyik legnagyobb Internet-szolgáltatójaként is ismert vállalkozás keresőmotorjával már csupán 5,4 százaléknyian próbáltak meg információk nyomára bukkanni áprilisban (egy hónappal előtte ez az érték még 5,8 százalékon állt). Gyakorlatilag elenyésző, 1,8 százalékos részesedést tudott felmutatni az Ask.com, amely így az ötödik lett a tavaszi listán.

A mostani eredmények ellenére Yusuf Mehdi, a vállalat vezető hirdetési stratégája kitart amellett, hogy a Microsoft online keresőjébe invesztált energiák megtérülnek – és habár folyamatos emelkedést nem vár a szakember, szerinte hamarosan a jelenleginél sokkal többen fogják használni az internetezők közül.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek