Connect with us

technokrata

Szuperkereső a Google-től

Kütyük

Szuperkereső a Google-től

Minden idők legnagyobb változása az online keresőben.

Tegnap mutatta be univerzális keresőjét az amerikai vállalat, melynek egyik legfőbb jellemzője, hogy egyetlen helyen lehet a különböző információtípusok (weboldalak, hírek, képek stb.) között keresni. Ezzel két legyet üt egy csapásra a Google: nem csak könnyebbé teszi az információk fellelését, hanem még nagyobb nyomást gyakorol amúgy is hátrányban levő versenytársaira.

Azt, hogy mennyiben jelent változást a keresőkoncepció módosítása, Marissa Mayer, a Google keresőtermék-fejlesztéseket és felhasználói élményeket kutató részlegének alelnöke mutatta be. A klasszikus horrorfilmre, a fekete-fehér Nosferatura keresett rá – az első találat egy, a világ legnépszerűbb filmes adatbázisára, az IMDB-re mutató link volt, a második hivatkozás pedig magához a (Google Videoban elérhető) filmhez vezetett. Mayer erre rákattintva le tudta játszani a filmet az oldalon, egy külön ablakban. Újdonság az is, hogy nemsokára nem csak a saját tulajdonban levő videomegosztók elemei között, hanem a riválisok adatbázisában is elvégzi a keresést a motor.

Emellett olyan lehetőségekkel bővül a szolgáltatás, mint például a Google Oneboxes, amely azonnali eredményeket jelenít meg a keresési eredmények tetejéről, például az időjárásra vonatkozóan. Ezen kívül meg kell barátkoznunk azzal, hogy az eddigi szöveges hirdetések mellett nemsokára képi vagy videoalapú reklámok is felbukkanhatnak a keresési eredmények között. Szót kell ejteni az Univerzális Navigációs Sáv (Universal Navigation Bar) bevezetéséről, mely a Google keresések tetejére kerül, abból a célból, hogy a felhasználók gyorsan elérjenek más Google szolgáltatásokat.

Sergey Brin, a vállalat társalapítója a tegnapi napon tartott bemutató során megemlítette, hogy már körülbelül két éve dolgoznak az univerzális keresőn – az összes, keresési fejlesztésekre rendelkezésükre álló erőforrás mintegy fele csak erre a projektre irányult. Brin leszögezte azt is, hogy a mostani eredmények csak a fejlesztés egyik fázisát jelentik, a Google keresőmotorja és -felülete tovább fog változni, hogy igazodjon az internetezők igényeihez. Olyan, kevésbé népszerűbb szolgáltatásokat is igyekeznek a fókuszba helyezni, mint például a könyvkeresésre használható Book Search vagy a Video search.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek