Connect with us

technokrata

Hogyan vásárolunk online mi, magyarok?

Kütyük

Hogyan vásárolunk online mi, magyarok?

Az e-boltok akkor is „dolgoznak”, ha éppen nem adnak el; az online vásárlási szándék jelentős hányada ugyanis végül a kereskedő fizikailag létező boltjában realizálódik.

„Milyen céllal látogatja az oldalt?” – tették fel a kérdést a Depo.hu szakemberei a piacteret meglátogató internetezőknek. A válaszokból kiderült, hogy a közel 150 forgalmazó termékkínálatát egy helyen bemutató oldalt a legtöbben – a megkérdezettek közel 90 százaléka – elsődlegesen tájékozódás céljából keresi fel. „Az információgyűjtés minden válfaja – az árak összehasonlítása, az újdonságok keresése, vagy már egy konkrét termékoldalra történő visszatérés – a tényleges vásárlás „melegágyának” tekinthető.” – osztotta meg tapasztalatait Szabari László, a Hírek Média Depo.hu üzletágának vezetője, aki szerint éppen ezért nagyon nehéz meghúzni annak határvonalát, hogy mit tekintünk online vásárlásnak. Az informálódásnak ugyanis többnyire konkrét vásárlás a vége, a tapasztalatok szerint olykor akár úgy, hogy a kiszemelt terméket a kereskedő fizikailag létező boltjában veszi meg a vásárló.

A szigorúan vett online vásárlás esetén a megrendelés az interneten történik, a vásárló házhozszállítást kér, a számlát pedig közvetlenül a futárral, illetve ha postai megrendelésről van szó, utánvéttel rendezi. Egyébként a Depo.hu-t ismerő internetezők háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy az online piactéren szerzett információk alapján döntött később valamilyen termék megvásárlása mellett. Mindezzel összhangban született meg az online piactér új szlogenje is: a „Depo.hu – ahol a vásárlás kezdődik” összefoglalja mindazt, ami az online piactér értékesítési folyamataira jellemző.

MP3 lejátszótól a házimoziig
A Depo.hu közreműködésével létrejövő vásárlások jellemző összege az 50 000 forintos értékhatárig tart. „Ebbe a még mindig nagyon népszerű MP3 lejátszóktól kezdve a közepes kategóriájú digitális fényképezőgépeken át egészen a számítástechnikai részegységig sok minden belefér” – mondta Szabari. Nagyjából minden századik vásárló ennek tízszeresét költi el a piactér segítségével, de hasonlóan gyakori az is, hogy 1 millió forintnál nagyobb összeggel zárul a folyamat, ami akár egy háztartás teljes multimédiás felszerelésére is elegendő.

A termékfajták tekintetében leginkább a számítástechnika és a fényképezőgépek iránt érdeklődők vásárolnak a Depo.hu segítségével. A számítástechnika egyébként nem csak a legtöbb látogatót érdekli, de ez az a termékkör, ahol legtöbbször „kerül elő” a Depo.hu ár-összehasonlító funkciója, a számítástechnika iránt érdeklődő válaszadók mondták a legnagyobb arányban, hogy a portált ár-összehasonlításra (is) használják.

A kutatás háttere
A Depo.hu elektronikus piactér megbízásából a KutatóCentrum által 2007 elején készített online kutatásban közel 15 ezren vettek részt. A kutatási kérdőívre mutató linket a Hírek Média portfoliójába tartozó médiafelületeken helyezték el, így a kitöltők közel kétharmada ismerte a Depo.hu elektronikus piacteret. A kutatás a hazai internet felhasználókra nem reprezentatív, az itt közölt eredmények azokra a válaszadókra vonatkoznak, akik legalább már egyszer jártak a Depo.hu online piac oldalain.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek