Connect with us

technokrata

Hogyan állunk az internetes tévézéshez?

Kütyük

Hogyan állunk az internetes tévézéshez?

Egyre több lehetőségünk van online adásokat nézni.

A távközlés és a média konvergenciájáról több éve zajló eszmecserét követően tavaly Kelet-Közép-Európa távközlési szolgáltatói mindenütt elindították IPTV szolgáltatásukat, és remélik, hogy az IPTV a jövőben fontos bevételforrásként és megkülönböztető márkajellemzőként segíti működésüket. Ezzel egyidőben a kábeltévé szolgáltatókkal versenybe szállva a beszédátvitelt, a szélessávú internetet és a televíziót egyetlen szolgáltatás részeként kínáló „triple-play” csomagokkal is megjelentek. A kelet-közép-európai IPTV szolgáltatásokról készített legfrissebb tanulmányában az IDC kifejti, hogy megfelelő termékkínálat és árak esetén a távközlési cégek hamarosan komoly versenytársai lehetnek a jelenlegi előfizetéses tévéműsor-szolgáltatóknak (pay TV), ugyanakkor figyelmeztet rá, hogy a távközlési vállalatoknak nincs még kellő tapasztalatuk a TV-programok összeállításában.

Az IDC tanulmánya szerint az IPTV életképes szolgáltatás lehet az új bevételforrásokat kereső vezetékes telefonszolgáltatók számára, és segíthet nekik ellensúlyozni a beszédcélú forgalom folyamatos hanyatlását. A piac megérett a növekedésre. Az IPTV, mint új szolgáltatás jelenleg még csak kis részesedéssel rendelkezik a régió előfizetéses műsorszolgáltatási piacán. Az első eredmények azonban biztatóak, annak ellenére, hogy az ágazat egyelőre még csak kísérletezik a különféle szolgáltatási opciókkal és árkategóriákkal, hogy megtalálja, melyik lesz közülük a legsikeresebb.

Az IDC vizsgálata szerint a távközlési szolgáltatóknak két jelentős kihívással kell megbirkózniuk, hogy talpon maradjanak a többi „pay TV” szolgáltatóval vívott versenyben: megfelelő földrajzi lefedettséget és piacképes tartalmat kell nyújtaniuk. A nagy lefedettségi terület ismertté teszi és stabil ügyfélkörhöz juttatja a szolgáltatót, és az elsőnek mozdulók mindenütt komoly előnnyel indulnak. Az IPTV szolgáltatások elindítása, valamint az ügyfelek megszerzése és megtartása szempontjából a tartalom lehet a legkritikusabb tényező. A programkészítés, azaz az ár és az elfogadható szolgáltatáskínálat közötti egyensúly megteremtése még a rutinos kábeltévés és műholdas cégek számára is nehézséget jelent. A nézők pedig könnyen elpártolnak – megfelelő tartalomstratégia hiányában az IPTV szolgáltatók gyorsan visszaszorulhatnak a kábeltelevíziós cégek mögé a triple-play csomagok formálódó piacán.

Az IDC arra számít, hogy a következő öt évben folyamatosan nő majd a régióban azoknak a távközlési vállalatoknak a száma, amelyek portfoliójuk részeként, különálló szolgáltatásként vagy triple-play csomagban – szélessávú internethozzáféréssel és VoIP-kommunikációval együtt – kínálják az IPTV szolgáltatásokat. Ennek eredményeképpen az IPTV hamarosan a jelenleginél jóval nagyobb mértékben fog részesedni a régió előfizetéses tévéműsor-szolgáltatási piacának összforgalmából.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek