Connect with us

technokrata

Kíváncsiak a véleményünkre

Kütyük

Kíváncsiak a véleményünkre

Fontos internetezők: az online piackutatás jelentősége.

A Piackutatók Magyarországi Szövetségének április 19-20-i, jubileumi konferenciáján több előadás és kerekasztal-beszélgetés foglalkozott az online kutatással. Elhangzott többek között, hogy bár ma még kevesen veszik igénybe az online kutatási módszereket, az internetes megkérdezés egyre több téma és célcsoport esetében alkalmazható kiegészítő, vagy akár önálló kutatási megoldásként is. „Az online adatfelvétel legnagyobb előnye, hogy gyorsabb és költséghatékonyabb, mint más módszerek, és én személy szerint előnynek tartok olyan jellegzetességeket is, amelyeket sokan hátrányként fogalmaznak meg. Az például, hogy az online kérdőívek önkitöltősek, tapasztalataink szerint őszintébb válaszokat eredményez, hiszen a kérdezőbiztos személye vagy magatartása nem befolyásolja a kérdésekre adott válaszokat” – emelte ki Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója.

A konferencián részt vevők egyetértettek abban, hogy a megbízható online kutatások elengedhetetlen feltétele egy, a szakmai szempontok figyelembevételével összeállított, jól menedzselt és folyamatosan ellenőrzött online válaszadói panel. 2007-ben az NRC az általa fenntartott online válaszadói közösségbe, a NetPanelbe a régi tagság újraregisztrálásával párhuzamosan további közel 20 ezer internetezőt toborzott, így a panel létszáma elérte a 68 ezer főt. A NetPanel bővítése mellett az NRC megállapodást kötött a magyarországi direkt marketing piac egyik legnagyobb szereplőjével is. Az együttműködés értelmében az NRC szükség esetén további válaszadókat gyűjthet az Optimusz 1,1 milliós e-mail adatbázisából, segítve ezzel nehezen elérhető célcsoportok lekérdezését.

„Fontos azonban kiemelni, hogy mindez nem jelenti azt, hogy a piackutatásokra az Optimusz adatbázisán kerül sor. A direkt marketing céljából kiépített adatbázisokat és a piackutatási paneleket szakmai hiba lenne összemosni egymással, hiszen a dm panelek csak kiegészítő mintavételre alkalmasak” – hangsúlyozta Klenovszki János, az NRC ügyvezetője, aki szerint az, hogy a dm paneleken reklámok is futnak, alapvetően befolyásolhatja a paneltagok véleményét. „A megbízható online panel ismérve – a folyamatos ellenőrzés mellett –, hogy több forrásból gyűjti a tagokat, és semmilyen kereskedelmi- és reklámtevékenység céljára nem használják.” – mondta a szakember, aki fontosnak tartotta kiemelni, hogy a NetPanel több mint 350 internetes oldalról toborozza tagságát, és emellett offline módon, telefonos, illetve személyes megkeresések útján is gyűjt a válaszadókat.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek