Connect with us

technokrata

Költséghatékony marketing KKV-k számára

Kütyük

Költséghatékony marketing KKV-k számára

Az online direktmarketing iránt ez idáig még csak elvétve érdeklődő réteget, a kis- és középvállalkozásokat célozza meg egy új szolgáltatás, a Maxima Light.

A Marshal´s Threat Research kutatásai alapján idén februárban a világon fogadott e-mailek 85 százaléka minősült spamnek, azaz kéretlen reklámlevélnek. A elektronikus levelekben történő hirdetést előszeretettel alkalmazzák a hazai kis- és középvállalatok is, ám a minőségi szolgáltatást nyújtó direktmarketing cégeket általában nem fizetik meg, hanem innen-onnan beszerzett címlistákat használnak.

„A hazai KKV-k döntéshozói sokszor nincsenek tisztában azzal, hogy a cég, amelyik eladta számukra potenciális ügyfeleik e-mail listáját, honnan gyűjtötte be az adatokat” – mondta Fialka Krisztina, a Hírek Média üzletág-igazgatója. „Az elektronikus direktmarketing pedig csak akkor hatékony, ha a fogadók valóban érdeklődnek az adott cég megoldásai iránt. Ilyen reklámlevelek küldése csakis a jogszabályoknak megfelelő módon felépített címlistákra lehetséges.”

A Hírek Média szakemberei most olyan gyors és rugalmas, online direktmarketing megoldást dolgoztak ki, ami a kis- és középvállalatok számára is megfizethető, ugyanakkor teljes mértékben a jogszabályoknak megfelelő, hatékony lehetőséget jelent az e-mail reklámkampányok lebonyolítására.

Gyorsabb és költséghatékonyabb

A Maxima Light-ot Fialka Krisztina minden olyan költségkímélőbb megoldást kereső KKV-nek ajánlja, amely rendelkezik weboldallal, „legyen szó akár egy kisebb utazási irodáról, fodrászatról, autókereskedésről, étteremről vagy akár fitnessteremről”, hiszen a célzott üzenetekkel a potenciális ügyfelek könnyedén elérhetőek.

Az ötlet csak részben új, a nagyvállalatok számára ugyanis a Hírek Média már hat éve bevezette az akkor még úttörőnek számító, jelenleg is piacvezető Maxima online direkt marketingszolgáltatást, mely szintén az e-mail-használókat célozza meg. Mindkét rendszer egy permission alapú – tehát engedélyezéshez kötött – 300 ezres e-mail cím adatbázisra épül, így a reklámlevelek csak olyan felhasználókhoz jutnak el, akik valóban nyitottak az efféle üzenetekre. Ráadásul több mint száz általános demográfiai és speciális feltétellel (például beosztás, jövedelem, város, kerület, milyen autóval rendelkezik, melyik országba utazna szívesen) lehet meghatározni az elérni kívánt potenciális ügyfelek körét, így a hagyományos postai kampányok átlagos válaszarányához (3-5 százalék) képest a célzott e-mail kampányok a címzettek 10-15 százalékát megmozgatják, de nem ritka az sem, hogy a válaszarány eléri a 30 százalékot is.

A Maxima Light emellett jóval költséghatékonyabb is: míg a postai reklámlevél 100-400 forintba is kerülhet, az elektronikus 20 forint között mozog. Ezen kívül a direkt marketingeszköz kiválasztásánál fontos szempont a kampány lebonyolításának gyorsasága. A hagyományos, postai úton továbbított levélnél 2-3 hétig is eltart egy kampány, az e-mail esetében viszont csupán 48 órára van szükség. Ráadásul a Maxima Light révén az e-mail reklámokat saját képek, céglogó és szlogen beillesztésével egyénivé lehet alakítani.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek