Connect with us

technokrata

Sávszélesség-emelés: nincs tovább!

Kütyük

Sávszélesség-emelés: nincs tovább!

Kifogyott a szufla az ADSL-ből.

A GTS-Datanet ma reggel tartott sajtótájékoztatóján több, a hazai piacra kitekintő kijelentés hangzott el Szathmári Gézától, a cég ügyvezető igazgatójától. Szathmári szerint a T-Online év eleji sávszélesség-emelésével nagyjából elérte az ADSL technológia határait a jelenlegi infrastruktúrán – vagyis egy darabig már nem várható újabb emelés e téren. Az igazgató szerint ez nem is olyan nagy baj, hiszen az IPTV-zés 6-8 Mbps-os sávszélesség mellett már akár háztartásonként két készüléken is megfelelő minőséget nyújthat úgy, hogy mellette még internetezni is lehet (ezalatt a GTS-Datanet vezetője minden bizonnyal a webezést értette). Elhangzott az a megállapítás is, miszerint az Internet-előfizetések díjainak esése is megállhat, Szathmári legalábbis nem vár jelentős csökkenést e téren.

Ezzel kapcsolatban kifejtette véleményét a telefonszolgáltatás nélkül igénybe vehető ADSL-előfizetésekről is. A vállalat saját becslése szerint a telefonálási lehetőség nélkül üzemelő hozzáférések nem válnak annyival olcsóbbá, mint amennyibe a vonal havi előfizetési díja kerül: Szathmári úgy véli, hogy a mostani, ADSL+telefon szolgáltatás árához képest mintegy 10 százalékkal mérséklődhet az ár (az alacsonyabb árszegmensre értve).

Szóba kerültek a szolgáltatóváltás tapasztalatai is. A vállalat igazgatója szerint a folyamat gördülékenyebbé vált, legalábbis az előfizetői oldalról. Mivel az ISP-váltás egykapus ügyintézésű, azaz a szolgáltató lecseréléséhez szükséges feladatokat az internetező által kiszemelt cégnek kell biztosítania, a GTS-Datanet konkrét tapasztalatokkal rendelkezik az eljárás céges oldaláról. Szathmári szerint az előfizetők igen kitartóak, a váltani tervezők 75 százaléka végig is csinálja a procedúrát, pedig a Magyar Telekom területén a mamutvállalat igyekszik akadályozni ezt. Az ügyvezető igazgató kifejtette, hogy átlagosan háromszor kell kérniük az ügyfél elvándorlási kérelmének teljesítését a magentaszínű vállalattól, mire az eleget tesz az internetező kívánságának (ebből az ügyfél szerencsére legtöbbször semmit nem érzékel).



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek