Connect with us

technokrata

T-Mobile: múlt, jelen, jövő

Kütyük

T-Mobile: múlt, jelen, jövő

Évértékelés és jövőbetekintés a legnagyobb hazai mobil operátortól.

2006 a T-Mobile eddigi legsikeresebb éve volt, a szolgáltató az üzleti tervben foglaltak teljesítésén túl stabilan őrizte piacvezető pozícióját. A forgalmazó SIM kártyák változását tekintve a T-Mobile szerezte a legtöbb új ügyfelet 2006-ban. Az előfizetői szám növekedésében egyre jelentősebb szerepet játszik a kizárólag a mobilcégnél elérhető HSDPA, azaz a gyors mobilinternet, melyet Magyarországon a T-Mobile elsőként vezetett be és egyedüliként szolgáltat.

A háromszereplős mobilpiacon a piacrész változását tekintve a T-Mobile hosszú évek óta a legbiztosabban őrizte elsőségét, és a forgalmazásban résztvevő SIM kártyák száma alapján 2006-ban 262.000 új ügyféllel a legnagyobb növekedést könyvelhette el. Az inaktív, tehát 3 hónapja nem használt SIM kártyák száma és aránya a szolgáltatónál tovább csökkent, és az előző év végén 5,07 százalékkal a hazai mobilpiacon a T-Mobile-nál volt a legkisebb.

Az üzleti terv teljesítését a felhasználói aktivitás, így a mobilinternet, az integrált termékek bevezetése, a mobil vásárlás, a multimédiás szolgáltatások (MMS, videotelefon, mobil tévézés) iránti növekvő érdeklődés, és az egységes T-Pont hálózat kialakítása jelentős mértékben segítette. A mobiltelefon szerepe átalakulóban van, a beszélgetésen túl egyre több területen válik nélkülözhetetlenné. A tavalyi évben a T-Mobile ügyfelei például 800.000 alkalommal vásároltak valamilyen terméket vagy szolgáltatást mobiltelefonjukkal, és jelentős arányban nőtt a web´n´walkkal mobilon internetező előfizetők száma is.

Az ügyfélszám növekedésében egyre meghatározóbb szerepet játszik az adatátvitel. Az új előfizetések jelentős része ugyanis a mobilinternethez kapcsolódik. A T-Mobile 2006-ban az előző év végéhez képest 55 százalékkal növelte internet-előfizetőinek számát. Sok ügyfél a hordozható számítógéphez, a telefon mellett másodikként internetezésre használt eszközhöz vásárol SIM kártyát. A mobilinternetet és a mobil adatátvitelt a következő évek szempontjából meghatározónak tartó T-Mobile éppen ezért tavaly májusban elsőként vezette be a HSDPA-t. A szolgáltató 23 városra kiterjedő harmadik generációs hálózata az új technológiának köszönhetően mobilhálózaton elérhetővé vált a jelenleg akár 3 Mbps sebességű szélessávú hozzáférés. A HSDPA-hálózat decemberre a lakosság 28 százaléka számára elérhető volt, és ahhoz kapcsolódóan a T-Mobile az egész piacra hatást gyakorló akcióval erősítette meg vezető szerepét. Az elsőként a szolgáltatónál megvásárolható notebook+netkártya+szélessávú netet tartalmazó akciós csomagból december végéig a mobilcég közel 6.000-et értékesített. A siker jelzi, hogy a mobilhálózaton elérhető internet a felhasználók szemében ma már valós alternatíva.

˝Fordulóponthoz érkeztünk˝ – hangsúlyozza a 2006-os évet értékelve és az idei terveket összefoglalva Winkler János, a T-Mobile vezetője. ˝Gondoljunk bele, hogy életünk jelentős részét valamilyen – kisebb vagy nagyobb – képernyő előtt töltjük. Munkánkhoz, a szórakozáshoz, az információk megszerzéséhez és a kapcsolattartáshoz valamilyen kijelző vagy képernyőt tartalmazó eszközt, leggyakrabban számítógépet vagy mobiltelefont használunk. Olyan mennyiségű információból választhatunk, amelynek töredékét sem tudjuk feldolgozni, és egyre inkább arra törekszünk, hogy lehetőleg a számunkra érdemlegesek vagy érdekesek jussanak el hozzánk, lehetőség szerint bárhol és bármikor, amikor nekünk szükségünk van rá. A mobiltelefonnak köszönhetően személyessé váló kommunikáció után így a tartalomszolgáltatás, a reklámok és a minket érdeklő információk is személyre szabottak lesznek. A mobilszolgáltatók felelőssége és szerepe óriási. A HSDPA-nak, azaz a gyors mobilinternetnek és az egyre okosabb, a felhasználói elvárásoknak egyre jobban megfelelő eszközöknek köszönhetően minden feltétel adott ahhoz, hogy a T-Mobile ˝képernyővállalatként˝ helytől és időtől függetlenül biztosítsa előfizetőinek a személyre szabott információkat és megoldásokat˝.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek