Connect with us

Hirdetés

technokrata

A rossz elnevezés miatt nem megy a Microsoftnak?

Kütyük

A rossz elnevezés miatt nem megy a Microsoftnak?

Redmond új szolgáltatásainak relatív sikertelenségéért a helytelen névválasztás is felelős lehet.

Nemrég jelentette be a Microsoft, hogy Internet-szolgáltatási üzletágából származó bevételei a korábban becsült 11 százalék helyett mindössze 3-8 százalékos részesedést érnek el. Emellett azt is elismerte a világ egyik legnagyobb szoftverfejlesztő vállalata, hogy az online keresés tekintetében sem zárnak jó évet: a webes keresőpiacon is visszaesést kénytelen elkönyvelni a cég. A Google több mint 22 százalékot emelkedett az elmúlt évben, ezzel szemben a Windows Live Search 10 százaléknyit vesztett a piacból, állítja a Nielsen/Netratings múlt héten kiadott felmérése. Eszerint a Google 50,8 százalékon áll jelenleg, a második a Yahoo 23,6 százalékkal, és a Microsoft csak 8,4 százalékos részesedést tudott megszerezni.

Elemzők szerint habár korai lenne még leírni a Windows Live-ot, a dolgok nem állnak túl jól az első év után. David Smith, a Gartner piackutató vállalat egyik szakembere úgy vélekedik, hogy a Microsoft Live márkaneve zavart kelt a felhasználókban és árt a cégnek. Smith szerint az a legnagyobb gond, hogy a Microsoft létrehozott egy új márkát, de nem választotta azt el eléggé a korábbiaktól. Ez nem a legjobb hír annak a vállalatnak, mely dollármilliárdokat ölt a Windows Live megalkotására, elkülönítendő az ingyenes, online internetes szolgáltatásait (mint az e-mail és az azonnali üzenetküldés) az MSN márkától; illetve saját keresőmotort hozott létre.

Redmond emellett jelenleg buktaként írhatja le az AdCenter nevű fizetős keresőprogramját, melyet tavaly májusban indított el. A szolgáltatás még mindig csak keresi a helyét, és egyelőre úgy tűnik, képtelen felvenni a kesztyűt a piacvezető Google-lel szemben. Ez nem meglepő annak tükrében, hogy a felhasználók jelentős része nem is tudja: a Microsoft rendelkezik saját keresőmotorral. Egy tavaly novemberben készített Web 2.0-s felmérés világított rá erre a Redmond számára igen szomorú felfedezésre.

Mindeközben olyan kihívásokkal is szembe kell néznie a vállalatnak, mint a böngészőbe integrált kereső-inkompatibilitás. Míg az új Microsoft browserekben szinte bármelyik keresőmotor használata lehetséges, addig a Windows és Office Live szolgáltatások egyáltalán nem böngésző-függetlenek. Ezek csak a legújabb MS szoftverekkel működnek együtt, és egy olyan piacon, ahol a Mozilla Firefox böngészője már közelít a 20 százalékos piaci részesedés felé, ez komoly hátráltató tényező lehet.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés