Connect with us

technokrata

A rossz elnevezés miatt nem megy a Microsoftnak?

Kütyük

A rossz elnevezés miatt nem megy a Microsoftnak?

Redmond új szolgáltatásainak relatív sikertelenségéért a helytelen névválasztás is felelős lehet.

Nemrég jelentette be a Microsoft, hogy Internet-szolgáltatási üzletágából származó bevételei a korábban becsült 11 százalék helyett mindössze 3-8 százalékos részesedést érnek el. Emellett azt is elismerte a világ egyik legnagyobb szoftverfejlesztő vállalata, hogy az online keresés tekintetében sem zárnak jó évet: a webes keresőpiacon is visszaesést kénytelen elkönyvelni a cég. A Google több mint 22 százalékot emelkedett az elmúlt évben, ezzel szemben a Windows Live Search 10 százaléknyit vesztett a piacból, állítja a Nielsen/Netratings múlt héten kiadott felmérése. Eszerint a Google 50,8 százalékon áll jelenleg, a második a Yahoo 23,6 százalékkal, és a Microsoft csak 8,4 százalékos részesedést tudott megszerezni.

Elemzők szerint habár korai lenne még leírni a Windows Live-ot, a dolgok nem állnak túl jól az első év után. David Smith, a Gartner piackutató vállalat egyik szakembere úgy vélekedik, hogy a Microsoft Live márkaneve zavart kelt a felhasználókban és árt a cégnek. Smith szerint az a legnagyobb gond, hogy a Microsoft létrehozott egy új márkát, de nem választotta azt el eléggé a korábbiaktól. Ez nem a legjobb hír annak a vállalatnak, mely dollármilliárdokat ölt a Windows Live megalkotására, elkülönítendő az ingyenes, online internetes szolgáltatásait (mint az e-mail és az azonnali üzenetküldés) az MSN márkától; illetve saját keresőmotort hozott létre.

Redmond emellett jelenleg buktaként írhatja le az AdCenter nevű fizetős keresőprogramját, melyet tavaly májusban indított el. A szolgáltatás még mindig csak keresi a helyét, és egyelőre úgy tűnik, képtelen felvenni a kesztyűt a piacvezető Google-lel szemben. Ez nem meglepő annak tükrében, hogy a felhasználók jelentős része nem is tudja: a Microsoft rendelkezik saját keresőmotorral. Egy tavaly novemberben készített Web 2.0-s felmérés világított rá erre a Redmond számára igen szomorú felfedezésre.

Mindeközben olyan kihívásokkal is szembe kell néznie a vállalatnak, mint a böngészőbe integrált kereső-inkompatibilitás. Míg az új Microsoft browserekben szinte bármelyik keresőmotor használata lehetséges, addig a Windows és Office Live szolgáltatások egyáltalán nem böngésző-függetlenek. Ezek csak a legújabb MS szoftverekkel működnek együtt, és egy olyan piacon, ahol a Mozilla Firefox böngészője már közelít a 20 százalékos piaci részesedés felé, ez komoly hátráltató tényező lehet.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek