Connect with us

technokrata

Játék Vista alatt

Kütyük

Játék Vista alatt

Könnyebb vagy nehezebb lesz?

A Windows Vista otthoni felhasználók számára történő holnapi debütálása előtt már azt latolgatják az elemzők, hogy az operációs rendszer fejlett biztonsági funkciói mennyiben fogják gátolni a felhasználókat a játékélmény kibontakoztatásában. Amint az ismeretes, az OS része lesz a DirectX 10-es 3D-s rendszer, mely az élethűbb megjelenítés mellett teljesítménybeli javulást is ígér a korábbi, DirectX 9c változathoz képest. Holnapra – az ígéretek szerint – a nagy videovezérlő fejlesztő vállalatok is elkészülnek legújabb meghajtóprogramjaikkal, így tehát a teljesítményre elméletileg nem lehet panasz (bár a cikk írójának 1 GB-nyi memóriával, 2,8 GHz-es P4 processzorral és egy Geforce 6600GT videokártyával komoly teljesítménycsökkenést kellett megtapasztalnia az XP-s környezethez képest, attól függetlenül, hogy a legújabb Forceware driver próbálta kihozni a GPU-ból a maximumot).

Visszatérve a biztonság és a játékok közötti kapcsolat kérdésére: egy korábbi Microsoft mérnök, Alex St. John – aki annak idején a DirectX létrehozásában is nagy szerepet vállalt, és jelenleg független játékok kiadásával, terjesztésével foglalkozik – szerint Redmond átesett a ló túlsó oldalára. John azt nehezményezi, hogy a Vista minden egyes alkalommal, amikor letölt egy játékot, arra figyelmezteti a felhasználót, hogy az veszélyes lehet. Telepítéskor egy másik, hasonlóan figyelmeztető ablak jelenik meg a képernyőn. Ráadásul a monitor előtt ülőnek (alapértelmezett esetben) le kell küzdenie még egy akadályt: adminisztrátori jogosultságot kell szereznie, ha véghez akarja vinni az alkalmazás telepítését.

John szerint ez ártani fog üzletmenetének: „Biztos vagyok benne, hogy ez jelentősen csökkenteni fogja azon emberek számát, akik játékokat vesznek meg és töltenek le. Vagy az eladott játékok száma fog leesni a biztonság előtérbe helyezése miatt.” A férfi szerint további döntések is csökkenteni fogják a játékletöltési kedvet: a Microsoft rivális Adobe Flash alapértelmezett kihagyása, illetve a szülői ellenőrzés (parental control) általános megjelenése, mellyel nehezebbé válhat a Games Exploreren kívüli játékok fellelése.

A Microsoft elismerte, hogy a játékfejlesztők szempontjából bekövetkezhet egy kis visszaesés a biztonsági funkciók kibontakoztatása miatt, de a vállalat szerint az így nyerhető előnyök ennyit megérnek. Másként gondolja ezt John Carmack, a Doom és a Quake játékok mögött álló ID Software alapítója, vezetője, aki egyelőre nem lát okot arra, hogy a játékrajongóknak frissíteniük kellene a Vistára.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek