Connect with us

technokrata

5 éven belül forradalmi változások a televíziózásban

Kütyük

5 éven belül forradalmi változások a televíziózásban

Bill Gates ismét jósolt, ezúttal az internetes tévézésről.

Szokás szerint a svájci Davos-ban tartották a múlt hétvégén a Világgazdasági Fórumot, melyen a Microsoft vezér is felszólalt. A világ legjelentősebb üzletembereinek találkozójául (is) szolgáló rendezvényen Gates az Internet és a TV összefonódásáról osztotta meg nézeteit hallgatóságával. A redmondi guru szerint 5 éven belül egy újabb forradalom fog bekövetkezni a média világában: az Internet és a televíziózás egymásra gyakorolt hatásait fejtegette Gates szombaton.

„Meg vagyok győződve arról, hogy az emberek mostantól számolva 5 év múlva nem úgy fognak tévét nézni, mint ma; nevetni fognak a mai szokásokon.” – mondta Gates, aki ezek szerint nyilvánvalóan távolról sem ismeri a magyarországi helyzetet. Mindazonáltal a változás első jelei már érzékelhetőek: a szélessávú Internet-hozzáférések terjedése és az olyan, Google Youtube-szerű szolgáltatások megjelenése, népszerűvé válása már érezteti hatását a hagyományos televíziózás visszaszorulásában (legalábbis az Egyesült Államokban).

Gates szerint az előttünk álló néhány évben egyre többen fogják felismerni az online videózás kínálta rugalmasság előnyét, és hagynak fel a hagyományos sugárzású adások nézésével. A rögzített programhelyek és a show-kat megszakító reklám(blokk)ok ideje hamarosan lejár, adott hangot véleményének a Davos-i konferencián a Microsoft alapítója.

Jelenleg a videoklipek számítógépen való megnézése és a sorozatok vagy dokumentumfilmek tévén történő megtekintése között jelentős élménybeli különbség van. De a konvergencia már közelít, ami új kihívások elé állítja a televíziós társaságokat és a reklámozókat is. Erre hivatott ráerősíteni a széles rétegek számára holnap megjelenő Windows Vistába integrált Media Center szolgáltatás is.

Chad Hurley, a Youtube társalapítója szerint a reklámozás néhány éven belül még célzottabbá (szakszóval: targetálttá) válik, amely inkább az egyéni ízlésnek megfelelő hirdetések megjelenését fogja elhozni ahelyett, hogy továbbra is az általánosan, mindenkinek (és így gyakran senkinek sem) szóló reklámokat kellene nézni. „Az elkövetkező hónapokban kísérleteket végzünk, kiderítendő, hogy az emberek miként állnak hozzá ezekhez a reklámokhoz, így egy olyan hatékony üzleti modellt hozhatunk létre, mely a hirdetőnek és a felhasználónak is megfelelő lehet.” – mondta Hurley.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek