Connect with us

Hirdetés

technokrata

Nokia, Motorola, Samsung, Sony Ericsson, LG – az erősorrend

Kütyük

Nokia, Motorola, Samsung, Sony Ericsson, LG – az erősorrend

Lássuk, jelenleg hogy áll a mobilgyártók harca!

Az IDC piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy a mobiltelefonok világpiacán elsőként a tavalyi esztendőben adtak el több mint 1 milliárd készüléket. Az IDC tanulmánya szerint, míg 2005-ben még csak 832 millió, addig tavaly már nem kevesebb mint 1,019 milliárd mobil talált gazdára világszerte, ami éves szinten mintegy 22,5 százalékos növekedést jelent. 2006 utolsó negyedévében egyébként 294,9 millió telefont adtak el világszerte, ami közel 20 százalékkal haladta meg a 2005-ös esztendő hasonló időszakban regisztrált mennyiségét.

Talán nem árulok el túl nagy titkot, ha azt mondom, hogy a piacot továbbra is a Nokia dominálja. A finn vállalat a tavalyi évben 347,5 millió mobiltelefont adott el, és ily módon 34,1 százalékos piaci részesedést zsebelt be. Összehasonlításképp, egy évvel korábban a Nokia még csak 31,8 százalékos piacrészt birtokolt.

A második helyezett Motorola 2006-ban mintegy 217,4 millió mobil készüléket hozott forgalomba, és ezáltal az amerikai vállalat 17,5 százalékról 21,3 százalékra tudta növelni a részesedését. A bronzérmes Samsung 102,8 millióról 118 millióra növelte az eladott mobilok mennyiségét, azonban a dél-koreai cég ezzel együtt is veszített piacrészéből, ami tizenkét hónap alatt 12,3 százalékról 11,6 százalékra zsugorodott.

Ezzel szemben a japán-svéd Sony Ericsson számára kiváló esztendő volt a 2006-os, lévén, hogy a vállalat részesedése 6,1 százalékról 7,3 százalékra növekedett. Az ötödik helyezett LG 2006-ban közel 10 millióval növelte mobil eladásait, azonban még ez sem mentette meg a céget attól, hogy piaci részesedése 6,6 százalékról 6,3 százalékra essen vissza.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés